Imminent Sonic Destruction - The Sun Will Always Set (2022)

geen stemmen

3. Source (7:30)
  4. The Core (5:39)
  5. Solitude (6:17)
  6. Nightshade (11:57)
  7. The Sun Will Always Set (8:52)
avatar van ProGNerD
Mooi staaltje moderne Amerikaanse progmetal; hun derde album blijkbaar, maar voor mij een nieuwe ontdekking => blijven we zeker volgen...

avatar van legian
Dit is het niet echt eigenlijk, het klinkt vooral erg gezapig in de oren. En enorm Amerikaans ook, beetje power house achtig waarbij ze proberen vooral grootser en pakkender te klinken dan dat ze zijn, waarbij ze enorm doen denken aan oudere bands in het genre uit de symfo hoek. Van alle keuzes die hier gemaakt worden kiezen ze voor mij elke keer de verkeerde uit eigenlijk. Het enige lichtpuntje is dat enkele nummers nog een lekkere laatste 2 minuten hebben. Helaas is dat op een nummer van ruim 7 minuten veel te weinig. En die super zoetsappige ballad als afsluiter is ook niet aan mij besteed. Lijkt wel een christelijke rock band.

Bedankt voor de tip ProGNerD, maar deze ga ik weer uit mijn playlist verwijderen.