Perel - Jesus Was an Alien (2022)

Duitsland
Electronic / Dance
Label: Kompakt

1. The Tragedy of CG (1:21)
  2. Jesus Was an Alien (7:56)

met Marie Davidson

3. Real (5:18)
  4. Hunger (0:48)
  5. Matrix (6:08)
  6. Religion (2:30)
  7. The Principle of Vibration (5:13)
  8. Kill the System (6:23)
  9. Life Aquatic (1:45)
  10. Am Kanal (4:38)
avatar van Dance Lover
Dit belooft wat!

Alle 3 de vrijgegeven singles zijn ronduit briljant ( Real, Jesus..., Am Kanal ).

avatar van ZAP!
Deze plaat komt als geroepen.

avatar van Edgar18
Jammer dat Spuistraat er niet op staat, beste track die ze dit jaar heeft uitgebracht.

avatar van AstroStart
The Principle of Vibration en Kill The System zijn ook zeker de moeite waard. Verder onbegrijpelijk dat Spuistraat hier niet op staat.

avatar van panjoe
Vanuit mijn kantoor op de Spuistraat kan ik bovenstaande enkel beamen. Geweldige track.

avatar van madmadder
Ligt het aan mij of is deze aangenaam verslavend?

avatar van Poa
Poa
Ik ervaar hetzelfde.

avatar van Mausie
Bij de single versie wordt Jesus Was an Alien de club edit genoemd, maar het is volgens mij dezelfde versie als de albumversie?

avatar van remcodurez
Na de positieve reacties hier op MM deze vrouwelijke producer vandaag eens een kans gegeven, met nummers als Spuistraat, Real en Jesus Was an Alien, maar eerlijk gezegd ben ik helemaal niet mee met het enthousiasme.
Het ligt waarschijnlijk aan mijzelf, maar ik hoor vooral banale doorsnee techno waarmee we de laatste 10 jaar doodgegooid worden. Af en toe doet het me denken aan Miss Kitten, maar dat is vooral owv de manier van praten/zingen. Muzikaal wordt ik nergens verrast. Ik vermoed dat de sterkte in de eenvoud zit, maar wat ik vooral hoor is een zware kick in combinatie met preset-drumkits, arpeggiators en effecten.

avatar van Mjuman
remcodurez schreef:

Hier heeft ie vanochtend ook opgestaan, maar wat ik vooral hoor is heel veel RETRO. Zit je goed? Nou hier komt ie dan: Baccarat, Amanda Lear, Modern Talking (zelfs). Het aangename zit 'em volgens mij hierin dat het heel herkenbaar is, net zoals de lollige oom die bij elke verjaardag telkens zakt voor het zgn rijexamen. Dit is een spel waarbij tussen twee stoelen met mensen erop, een badlaken wordt gespannen - met de kandidaat zittend op het badlaken en een volle bak met water eronder; de kandidaat moet verkeersvragen beantwoorden en bij een onjuist antwoord staan de twee stoelenzitters op. Welnu Oom zakt altijd, bij de tweede of derde vraag.

Zou je geld in iets 'electronic' s willen stoppen, kies dan voor Kae Tempest - btw die vroege 80s synth sound (zoals je die daar kunt horen) is ook op dit album te vinden. Het luistert lekker weg - zoals ook een aantal van de Kompakt Totals, maar daar staan nog een paar echte bangers op.

Dit is imo te veel strand/dans/ligmuziek, alhoewel het ook wel een rol kan spelen bij marinades maken of sushi voorbereiden; kortom wiebelmuziek voor culinaire creativiteit

Dit is ongetwijfeld meer mellow dan TSHA - fabric presents (2022) - MusicMeter.nl - maar bij dat laatste album krijg ik zin de dansschoenen op te zoeken en bij dit album denk ik eerder thusi blijven en een paar matties benaderen om samen hier sushi en/of burgers te eten als zij de vino meenemen