All Virgos Are Mad (1994)

Label: 4AD

1. Dead Can Dance - Rakim (6:00)
  2. Pale Saints - Fine Friend (5:44)
  3. Red House Painters - San Geronimo (7:35)
  4. Heidi Berry - The Mountain (5:46)
  5. Lisa Germano - Geek the Girl (3:41)
  6. His Name is Alive en Dara - Library Girl (3:24)
  7. Lush - The Childcatcher (3:08)
  8. The Wolfgang Press - One (4:02)
  9. Michael Brook - Diffusing (4:48)
  10. The Breeders - Saints (2:31)
  11. Air Miami - Pucker (3:49)
  12. Kendra Smith - Bold Marauder (5:33)
avatar van citizen
De op deze CD verzamelde songs zijn voor de gelegenheid opnieuw opgenomen. Het een en ander diende als een opwarmertje voor 4AD-releases van 1994/1995. In 1987 bracht 4AD een verzamelaar met een soortgelijke formule op de markt (Lonely Is An Eyesore) en in 1998 werd AVAM gevolgd door Anakin. Op al deze platen zijn bijzondere versies te horen, uitgevoerd door typische 4AD artiesten als Dead Can Dance en Breeders. Deze cd is uitgebracht in een oplage van 10.000 stuks. Het mooist vind ik Heidi Berry's The Mountain van haar werk Miracle. Op die cd werkt een heuse band op de achtergrond mee; hier klinkt alleen stem en gitaar. Dat lied alleen al is de aanschaf waard. Ook mooi: Red House Painters, His Name Is Alive en Dead Can Dance.
Om het geld hoef je 't niet te laten...ik kwam zojuist tot de ontdekking dat Amazon.com tweedehands exemplaren van de hand doet vanaf 0,95 dollar! Je kan er geen buil aan vallen, dunkt me. Je krijgt er (verstilde) 4AD-schoonheid voor terug!