Michelle David & The True-Tones - Truth & Soul (2022)

Soul
Label: 3S

1. Better (4:04)

met Lilian Vieira

2. Days Go By (4:07)
  3. You Can Make It (3:41)

met Dobet Gnahoré

4. Trust (4:20)
  5. Better Days (3:46)
  6. Sahara (4:24)
  7. Be Not Afraid (3:02)
  8. I'll Fly Away (4:53)
  9. Yes I Know (3:52)
  10. Wait (5:25)
  11. Yeah Yeah Yeah (2:53)
avatar van Zwaagje
Dit album was helemaal aan mij voorbij gegaan. Ik kwam bij toeval een positieve recensie in OOR tegen. Ik heb haar een paar maanden geleden live gezien en daar maakte ze indruk. Hier ga ik werk van maken.

avatar van Reijersen
De release van dit album had ik eigenlijk een beetje gemist, terwijl ik toch met zeer veel plezier naar de vorige albums van Michelle David geluisterd heb. Wel merkte ik al snel bij het beluisteren dat ik een paar losse nummers wel al kende. Als je de platen van Michelle David & the True Tones al kent dan weet je ook meteen wat je van dit Truth & Soul kan verwachten. De gospel-geleerde Michelle David heeft een krachtige en prachtige stem muzikaal kan je vergelijken met wat The Dap Kings doen. De vintage soulsound dus, op goede wijze uitgevoerd (ook hier weer). Het grooved lekker, de ritmes zijn lekker, de zang is lekker, de sound is lekker. Het is een album als geheel, zonder dat er individuele nummers echt opvallen.

avatar van Minneapolis
Ik vind de 2 nummers met gasten (Ivoorkust en Braziliaans/Nederlands(!) ) nog het leukst. Wat mij betreft had het hele album zo'n wereld muziek vibe mogen hebben.