Electric Callboy - Tekkno (2022)

Duitsland
Metal / Electronic
Label: Century Media

1. Pump It (2:52)
  2. We Got the Moves (3:26)
  3. Fuckboi (2:44)

8. Tekkno Train (2:57)
  9. Hurrikan (1:39)
  10. Neon (3:11)
avatar van judgepaddy
Als onvervalste schlager hater kan ik de clip van Hurrikan zeer goed hebben.

avatar van Bert Wasbeer
Kennelijk bestaat deze band (electric/eskimo) al behoorlijk lang, maar de clip van het nummer We got the moves was voor mij, en ik vermoed vele anderen een eerste kennismaking. Maar wat ik er mee moet weet ik eigenlijk niet zo. Het lijkt wel alsof ze bewust een zo raar mogelijke mix van stijlen hebben gekozen om zichzelf te onderscheiden van de grijze massa. De bijbehorende videos bevestigen dat beeld. En toegegeven, de refreintjes zijn wel aanstekelijk. Maar zit de wereld nu echt te wachten op een mix van eurohouse, backstreet boys, screams, grunts en wat flauwige thrash/powermetal?

avatar van i-mac
@Bert Wasbeer. De clips zijn idd de manier waarop deze band fans aantrekt. Om heel eerlijk te zijn, ik zie mezelf geen album van die band kopen. Maar op een festivalweide staa hun optreden wel garant voor een hoop ambiance. Deze zomer getuige geweest hiervan.

Best vreemd hoede Metal wereld die band in hun hart sluit. Want sommige stukken muziek die ze gebruijken, worden door vele Metal fans verfoeid.

avatar van pos
pos
Grappige clips en leuk om een keer op een festival te zien. Puur muzikaal gezien is dit inmiddels uitermate voorspelbaar en dus slaat de verveling snel toe.

avatar van Devoo
i-mac schreef:

Omdat het ongelooflijk fun is. Niet alles hoeft serieus te zijn. Ze nemen zichzelf niet serieus waarom zou je dat als luisteraar dan wel doen. Voor Metalfans is dit het soort popmuziek dat ze wel graag opzetten.

Mindreader is anders wel een gruwelijke track.