SAULT - Air (2022)

1. Reality (3:58)
  2. Air (5:54)
  3. Heart (3:52)
  4. Solar (12:34)
  5. Time Is Precious (7:03)
  6. June 55 (5:31)
  7. Luos Higher (6:10)
avatar van Grizzly Bear
Heel anders dan hun eerdere werk zeg! Orchestraal en klassiek, bijna zonder tekst. Ik moet nog er nog aan wennen, het vraagt niet zoveel aandacht en is niet zo catchy als die eerdere muziek.

avatar van Osiris Apis
Ja compleet anders dan voorgaand werk en inderdaad heel orchestraal en vrij kaal. Ik ben vrij snel door de nummers heen gescand, maar 'not my cup of tea'.

avatar van peterjames777
Op vorige albums was de liefde voor strijkers en koortjes al goed te horen maar nu wordt het flink uitgebouwd. Die Inflo is een enorme getalenteerde muzikale duizendpoot. Knap.
Ik weet niet of dit een album is wat ik veel in z’n geheel ga luisteren. Het is best intens. Hekkensluiter Luos Higher is in ieder geval wel fantastisch en heb ik al grijs gedraaid.

avatar van FlyLo
Nogal slap inderdaad

avatar van Poles Apart
Doet denken aan het werk van David Axelrod, maar dan wel zonder het echte heilige vuur en de nodige dynamiek. Soundtrackachtig dit.

avatar van dix
dix
... en alweer een wit vlekje op een overwegend zwarte hoes ...

avatar van Kos
Kos
Dit was een beetje onder mn radar langsgegaan... maarehm..

wtf, het is bepaald niet zonder zn kwaliteit maar hier zit ik echt niet op te wachten bij een Sault album.
Er zal vast een heel verhaal achter zitten, maar come on.

avatar van Cor
Cor
Tja, het is niet eens zo onaardig gedaan. Bijna spirituele uitstraling met referenties naar Alice Coltrane en Kamasi Washington, maar toch weer anders. Maar dit verwachtte ik niet van de nieuwe SAULT. Dus toch wel erg wennen hoor.

Ik vind het een hartstikke mooi album. En een gewaagde en geslaagde stap tov hun vorige platen, want het is inderdaad een enorm verschil. Voor mij in positieve zin, want ik heb weinig met platen hiervoor. Plaat voelt voor mij ook urgenter dan de eerdere platen. Die vind ik nogal opdringerig. Slappe filmmuziek geeft toch wat meer ruimte om zelf de beelden in te vullen .

avatar van philtuper
dix schreef:
... en alweer een wit vlekje op een overwegend zwarte hoes ...
Exact hetzelfde vlekje als op de andere albums.