Marcus King - Young Blood (2022)

geen stemmen

Rock / Blues
Label: Easy Eye

1. It's Too Late (2:56)
  2. Lie Lie Lie (3:35)
  3. Rescue Me (4:46)
  4. Pain (4:22)
  5. Good and Gone (3:20)
  6. Blood on the Tracks (3:58)
  7. Hard Working Man (3:37)
  8. Aim High (5:13)
  9. Dark Cloud (3:45)
  10. Whisper (3:38)
  11. Blues Worse Than I Ever Had (3:31)
  • vanaf vrijdag 26 augustus te koop
avatar van VDB79
Na het beluisteren van de eerste 3 vrijgegeven tracks is wel duidelijk dat Marcus King op zijn nieuwe album meer de hardere bluesrock kant gaat verkennen. Waar hij in het verleden juist de afslag naar de soul omarmde, vaak rijkelijk geïnstrumenteerd met strijkers en blazers en waar zijn hese en soepele zangstem zich bovendien ook uitstekend voor leent, horen we nu Jimmy Page-achtige riffs en is Marcus’ stem soms wat aan de dunne kant voor het gitaargeweld.
Productie is net als zijn vorige album in handen van Black Keys’ Dan Auerbach.
‘Rescue me’ is van de vrijgegeven tracks mijn favoriet, maar over het algemeen is deze richting niet helemaal in mijn straatje. Wel benieuwd naar de rest van het album.