Solus Ex Inferis - Exogenesis (2022)

1 stem

Uitgebracht in eigen beheer

1. Exogenesis (4:42)
  2. The Experimental Engine (4:55)
  3. Nexus Cataclysms (5:28)
  4. Terraforming (4:35)
  5. Critical Failure (5:48)
avatar van Eddie
Saaie 'ene oor in, andere oor uit' death metal. Op het eerste gehoor komt het wel aardig over, maar als ik wat langer luister wordt ik toch niet heel enthousiast. De grunt is erg 'dun' de solo's zijn ver beneden het wenselijke niveau voor dit genre. De drums zijn wel snel en strak maar klinken weer erg mechanisch (luister eens naar de snare.....), daarnaast is her productioneel ook niet heel strak gedaan, jhet lijkt wel een demo uit de jaren 90. Het komt erg gehaast over, de vorige plaat is van 2021 (die ken ik nog niet) maar misschien de volgende keer wat langer aan de nummers werken voor ze op een ep te knallen. Om in de death metal wereld mee te kunnen doen is echt meer nodig dan een snelle dubbele bass-drummer en een vette albumhoes. Ik heb al eens vaker gezegd, in dit Genre moet je echt je zaken optimaal voor elkaar hebben om op te vallen, er zijn zo extreem veel bands actief, met zo weinig artistieke en creatieve spelingsruimte. Met dit soort EP's wordt het hem echt niet ben ik bang. 2*