Future - I Never Liked You (2022)

Label: Epic

1. 712PM (2:53)
  2. I'm Dat Nigga (4:31)
  3. Keep It Burnin' (3:27)

met Kanye West

4. For a Nut (3:27)

met Gunna en Young Thug

5. Puffin' on Zooties (2:52)
  6. Gold Stacks (2:42)
  7. Wait for U (3:09)

met Drake en Tems

8. Love You Better (2:09)
  9. Massaging Me (1:46)
  10. Chickens (3:15)

met EST Gee

11. We Jus' Wanna Get High (2:13)
  12. Voodoo (3:31)

met Kodak Black

13. Holy Ghost (2:50)
  14. The Way Things Going (2:59)
  15. I'm on One (3:56)

met Drake

16. Back to Basics (2:57)
avatar van Yestsida
Wie bekend is met Future weet wel wat te verwachten.

Onlangs was ik in gesprek met een vriend en hij had toch wel vrij hoge verwachtingen voor I Never Liked You, alweer het 9de studioalbum van Future. Ik verwachtte meer van hetzelfde aangezien hij sinds zijn album FUTURE geen verrassingen meer met zich meebrengt, het klinkt allemaal een beetje hetzelfde (het tweede luik, HNDRXX, daargelaten). Mijn vriend gaf het argument dat deze mompelende rapper er nu wel een jaar tussengelaten heeft, dus meer tijd gehad heeft voor de creatie van dit album.

Dat er nu een jaar tussen High Off Life en I Never Liked You zat of niet gaat het verschil niet maken volgens mij, zoals verwacht is dit gewoon meer van hetzelfde. Het is en blijft de enige mumble rapper waar ik absoluut liefhebber van ben en neemt steeds harde Trap-beats met zich mee. Future zelf is geen sterke rapper en heeft echt niets te zeggen... maar wie luistert er daarom naar een artiest als dit? Hij doet zoals verwacht lekker zijn ding op de beukende beats die voornamelijk verschaft worden door ATL Jacob. SouthSide heeft met I'm Dat Nigga, We Jus' Wanna Get High en Voodoo maar 3 (co-)producties op zijn naam staan en Metro Boomin is zelfs niet te vinden, initieel vond ik dit jammer maar de producties op deze plaat zijn gewoon puik in orde.

Wait for U, Love You Better, The Way Things Going en Back to the Basics zijn zachter dan het harde geweld van het bulk en ziet Future meer de R&B-richting uit gaan, ik hoor hem liever op het hardere werk. Zoals eerder gezegd zou het een vergissing zijn om naar Future te luisteren voor de songteksten maar door de herhalende zin "After I fuck you let me cry on your shoulder" op de afsluiter trek ik toch steeds mijn wenkbrauw omhoog.

Holy Ghost is mijn favoriete nummer op dit album. Het is geweldig hoe er steeds meer lagen op de Trap-beat komen hoe verder het nummer vordert, vanaf het moment dat het koor te horen is op de achtergrond krijgt het toch een vrij episch gevoel over zich.
De rest kan ik ook wel pruimen maar zijn niet speciaal naar mijn mening.

Future doet zonder meer waar hij goed in is op I Never Liked You.

avatar van thomzi50
Holy Ghost is inderdaad echt een dijk van een track, wauw.

Erg lekker weer. Future zijn platen gaan altijd direct mijn gym playlist in. Bangers op bangers!