Turin Brakes - Wide-Eyed Nowhere (2022)

Label: Cooking Vinyl

1. When You're Around (3:31)
  2. Up for Grabs (4:08)
  3. World Like That (4:41)
  4. Into the Sun (4:45)
  5. The Ride (3:42)
  6. Isolation (4:34)
  7. This Love (3:43)
  8. Rain and Hurricanes (2:32)
  9. Solid Ground (2:59)
  10. Wide-Eyed Nowhere (3:41)
  11. No Rainbow (4:06)

avatar van dix
dix
Die hoes gaan we nog in andere topics terug zien

Ach Turin Brakes....

Ontdekt in het voorprogramma van Travis ten tijde van hun debuut en ze stalen mijn hart. Wat een heerlijk album was dat toch. De liefde bleef nog even. Vlamde even hoog op bij de derde en toen werd het wisselvalliger en ik begon meer mijn schouders op te halen.

Ja, ze blijven ambachtelijke liedjes maken. Sfeervol, fijn gezongen en gespeeld maar de vervoering keerde niet meer terug.

Het zijn herhalende woorden van mijn kant, al een paar albums lang en het is nu niet anders.

Wide-Eyed Nowhere klinkt ontspannen en wat zoeter wellicht en dat is niet vervelend. De productie klinkt helder en dat past goed. Hierdoor bevalt het album me wel en voel ik wat meer connectie met de band.

Het is allemaal niet verrassend meer, je weet exact wat je kunt verwachten en dat is niet erg. Zeker niet als het dan allemaal best wel fraai klinkt. Wat rust in woelige tijden.

avatar van stickyfish
aERodynamIC Precies hetzelfde hier. Gezien als voorprogramma van Travis. Eerste drie albums erg goed, daarna ben ik ze volledig kwijtgeraakt. Ga deze weer eens proberen. Ben benieuwd.