Black Star - No Fear of Time (2022)

Uitgebracht in eigen beheer

1. O.G. (3:57)
  2. So Be It (4:08)
  3. Sweetheart. Sweethard. Sweetodd. (2:11)
  4. My Favorite Band (2:08)
  5. The Main Thing Is to Keep the Main Thing the Main Thing (3:51)
  6. Yonders (2:40)
  7. Supreme Alchemy (2:13)
  8. Freequency (6:53)

met Black Thought

9. No Fear of Time (5:01)

met Yummy Bingham

avatar van Poles Apart
Daar is ie dan! Exclusief als 'podcast' te beluisteren via Luminary.

After 24 years, No Fear of Time finally reunites one of the great hip-hop duos of all-time—yasiin bey and Talib Kweli are Black Star. Recorded guerrilla-style in hotel rooms and dressing rooms around the globe, the 9-track album has a future vibe with vintage soul, fitting for one of the most anticipated releases in decades.

Op de weg terug van werk eenmaal beluisterd, straks nog eens, iets te vroeg nog voor een oordeel, maar blij dat de heren terug zijn.

avatar van mh040
Volledig geproduceerd door Madlib

avatar van Kos
Kos
Holy shit

avatar van bennerd
Kan al bijna alleen maar tegenvallen. Zeer veel zin in.

mh040 schreef:
Volledig geproduceerd door Madlib

Ik hoor wel veel recycled Madlib beats..

Dit maakt ook dat het album niet af voelt.. Mos Def en Talib lijken ook beiden niet op hun A-game..
Ik denk dat ik dit album liever niet had gehad, dat ene album had het bij moeten blijven wat mij betreft

Nog even een paar luisterbeurtjes, misschien groeit het nog op me.

avatar van Timo710
Ik vind op z'n minst dat opgemerkt worden dat de laatste track en met name de outro echt fenomenaal sterk zijn.

Verder hoor ik een plaat waar Yasiin en Talib een heleboel delen zonder te proberen echt te rappen rappen. En dit ook soort van over de instrumentatie te zeggen is.

Daarin vind ik het opzich wel nice dat de guys proberen dit niet perse als een conventioneel album de wereld in willen slingeren maar daadwerkelijk een inhoudelijk stukje hebben gemaakt. Dat mag wel opgemerkt worden.

Het doet me daarmee vooral denken aan ADIPTA van jay electronica.

Dat was even mijn analyse.

avatar van thgryda
Ik had hier al van gehoord maar het was al de zoveelste keer dat ze dit gingen droppen dus ik heb het wat genegeerd. En eerlijk gezegd hoefde het van mij niet. Madlib deed de hoop wat opflakkeren maar als ik de reviews wat lees dan heb ik weinig hoop.

Edit: kan het niet eens beluisteren dus laat zijn.

avatar van Silky & Smooth
Ligt het aan mij of slurrrt Talib Kweli enorm? Ik vind het op het eerste gehoor een uiterst genietbaar plaatje.

(Ik hoop trouwens wel dat dit nog een goede release krijgt, want ik heb nu een bootleg versie en de kwaliteit laat toch wat te wensen over...)

avatar van Silky & Smooth
Timo710 schreef:

Ik kan mij hierin wel vinden. Het album kent eigenlijk geen hoogtepunten (en dieptepunten). Ik had altijd de hoop dat Kanye West dit album (executive) zou produceren. Het was dan waarschijnlijk niet zo'n kleurloos geheel geworden als nu.

'No Fear Of Time' is geen slecht album, verre van dat, maar het enthousiasme spat er ook niet bepaald vanaf. De raps klinken soms ongeïnspireerd, de zang van Mos Def helpt dan ook niet altijd en Madlib produceert voor zijn doen ook vrij tam. Nogmaals, prima album, maar het voegt weinig toe aan het oeuvre van de heren of zelfs hip hop in het algemeen.

En ik heb net nog even hun debuut gecheckt ter vergelijking. Dat maakt het allemaal nog wat pijnlijker..

avatar van Nr.4
Ik geef het wel eens een kans als ik het gewoon ergens kan luisteren. De paar losse tracks die ik heb gehoord bliezen me niet bepaald omver en dat hele idee van exclusief als podcast heb ik even geen zin in.

avatar van Kos
Kos
Beetje jammer dat ie niet op spotify staat idd.