Chip Wickham - Astral Traveling (2022)

Jazz / Funk
Label: Gondwana

1. Astral Traveling (7:30)
  2. Sais (Egypt) (7:42)
  3. Peaceful Ones (5:48)
avatar van Mssr Renard
Een eerbetoon aan Lonnie Liston Smith en Chip's eerste officiels release als bandleider voor Gondwana.

Twee tracks zijn vrijgegeven op Bandcamp, maar ik wacht denk ik, tot ik mijn vinylle exemplaar binnen heb.

avatar van Mssr Renard
Vandaag officieel uitgekomen. Ik luister nu naar de Bandcamp-digitale versie, maar ik hoop ook binnenkort de (ltd. edition) plaat zelf op te mogen zetten.

Het klinkt als door een ringetje te halen zo goed. Prachtige bewerkingen van oude Lonnie Liston-Smith songs. De wat softere, zweverige kant van de spititual jazz, dus met fluit en harp. Helemaal naar mijn smaak.

Wickham is één van mijn favoriete saxofonisten/fluitisten van de twintigste eeuw, samen met Nat Birchall en Muriel Grossman. Spiritual Jazz is dankzij deze nieuwe lichting helemaal springlevend.