KEYS - KEYS (2022)

1 stem

Label: Cargo

1. When Shadows Fall (4:43)
  2. Tear It Down (5:02)
  3. For Your Love (5:19)
  4. Feast of Lies (4:59)
  5. Angelfire (6:09)
  6. RIP (4:55)
  7. Sparrow (7:00)
  8. Goodtimes (3:52)
  9. Raise Your Head (Sky) (3:42)
  10. Scathe (4:08)
  11. Cries and Whispers (5:03)
  12. The World Can Wait (4:57)
avatar van BlauweVla
Mark Mangold heeft de laatste jaren een paar toffe American Tears albums uitgebracht. Van dit KEYS project verwacht ik ongeveer hetzelfde. Rock zonder gitaar maar (geprogrammeerde) percussie met louter toetsen en zang. Hier is het verschil dat er een zanger bij betrokken is, genaamd Jake E en Mangold zelf nergens de leadzang doet volgens mij. Tja Het eerste vrijgegeven nummer "RIP" is in de stijl die ik had verwacht, maar start wat rommelig. Ik ben wel benieuwd naar de rest.
Mooie hoes, misschien kitsch maar wel op de goede manier

avatar van BlauweVla
Inmiddels gehoord. Eigenlijk dezelfde opzet als de drie latere American Tears platen; toetsen, toetsen, toetsen gefreak Er zijn wel nog wat meer gitaar geluiden gespeeld op toetsen dit keer. De zang is iets meer in de power metal sfeer. Leuke plaat!

avatar van BlauweVla
Wie helpt er mee? Er schijnt een geheime 'riddle' in het artwork verborgen te zitten....