Ben Harper & The Innocent Criminals - Lifeline (2007)

Rock / Roots
Label: Virgin

1. Fight Outta You (4:10)
  2. In the Colors (2:57)
  3. Fool for a Lonesome Train (3:29)
  4. Needed You Tonight (2:46)
  5. Having Wings (3:26)
  6. Say You Will (2:57)
  7. Younger Than Today (3:24)
  8. Put It on Me (3:30)
  9. Heart of Matters (4:30)
  10. Paris Sunrise #7 (5:17)
  11. Lifeline (4:28)
avatar van chansadres
In the colors is in ieder geval een heerlijke single!
Rest van het album moet even inzinken bij me.

Gewoon een goede plaat.. Lijkt een beetje op de rustige nummers van lenny kravitz van baptism..
Ik geef hem een vijf, omdat ik hem zeer de moeite waard vind!

yoeridedeygere
een mooi album, maar ik vind dat hij niet het beste uit z'n stem haalt zoals bv. de pareltjes The Drugs Don't Work en She's Only Happy In The Sun. Enkel bij het laatste nummer, hoor je hem zingen zoals je hem eigelijk op ieder nummer zou moeten horen.

Paris Sunrise #7 is het hoogtepunt (samen met Lifeline) op dit album, een nummer zonder hetgene waar ik zo van Ben Harper hou: zang.

avatar van Herrer
Zeer lekkere plaat. Misschien niet z`n beste maar je hoort wel hoe Ben en ook the innocent criminals gegroeid zijn. De plaat klinkt als één geheel, maar ook elk nummer op zich staat als een huis.
****

avatar van Dridge
Album zonder slechte nummers maar ook zonder echte uitschieters,
geheel komt mij na 4 luisterbeurten wat matjes over maar misschien wordt hij beter als ik het nog wat meer tijd gun.
3***

avatar van EGpower
Ja! Ik hou van de rustige Ben, heerlijke wegluisterplaat. En ik voel me echt verbonden met Fool For A Lonesome Train

avatar van Nostak
Schitterende plaat!

avatar van Braam502
Leuk tussendoortje - niets meer dan dat

avatar van Shelter
In het begin vond ik alleen de eerste 2 (met name In the Colors) erg goed en de rest een stuk minder. Maar na flink wat luisterbeurten en recent weer eens uit de kast getrokken (ik had de cd gekocht in 2007 maar was er toen niet super weg van), wow ik ben onder de indruk dat ik het eerst matig vond. Ben Harpers stem vind ik normaal gesproken so-so, maar hier is het echt krachtig. De band speelt geweldig, zit erg veel muziek in en ik houd wel van die Roots/Blues dingetjes. Andere favorieten nu zijn Fool for a Lonesome Train, Having Wings, Younger Than Today, Put It On Me en Paris Sunrise #7 (lekkere jam sessie).
Ik vind met name de instrumenten echt geweldig.... het was lang 3,5* maar ga naar 4,5*