Terence Trent D'Arby - Wildcard! (2003)

Label: Sananda

1. O Divina (4:17)
  2. Designated Fool (4:06)
  3. My Dark Places (4:13)
  4. The Inner Scream (4:24)
  5. SRR-636 (3:44)
  6. Drivin' Me Crazy (3:20)
  7. Suga Free (3:52)
  8. What Shall I Do? (5:12)
  9. Testify (4:54)
  10. Shalom (3:44)
  11. Girl (3:57)
  12. Ev'rythang (3:29)
  13. Sweetness (3:10)
  14. Some Birds Blue (3:32)
  15. Be Willing (3:37)
  16. Goodbye Diane (4:38)
  17. ...And They Will Never Know (3:10)
  18. Sayin' About You (3:53)
  19. Shadows (4:22)
De come-back cd van Terence Trent d'Arby. Geen slecht album, maar hij is niet terug. Volgens mij zijn er maar weinigen die op de hoogte zijn van het bestaan van deze cd.

Hij mocht laatst wel optreden bij Jay Leno.

avatar van Reijersen
Tsja, de Hardline According to... is natuurlijk Terence topper. Dit album is, zoals aero reeds zegt, best aardig, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Will u.be
Begin 21e eeuw veranderde hij zijn officiële naam in Sananda Maitreya. Onder deze naam brengt hij in 2001 het album Wildcard! uit. Het nummer O Divina wordt een bescheiden hit in Italië waar hij tegenwoordig woont met zijn (Italiaanse) echtgenote.

aldus wikipedia. Hij heeft ook een site onder deze nieuwe naam. Moet dit niet aangepast worden crew?

Nope, want het is net zo'n draaikont als Prince. Het schijnt dat hij gewoon weer TTD genoemd wordt en dit album is in elk geval onder die naam verschenen ook al heette hij in die tijd inderdaad Sananda Maitreya.

avatar van martlybra
aERodynamIC schreef:

Hmm volgens mij is Terence Trent D'arby echt overleden en verder gegaan als Sananda Maitreya. Alleen vanwege commerciele redenen is dit album nog uitgebracht onder zijn 'oude' naam. Want geen mens op aarde wist wie Sananda was

Dat klopt ook: maar dit album is nog wel onder de naam TTD uitgebracht (zie ook de hoes). Dat hij zich in die tijd al uitgaf onder zijn nieuwe naam is wat anders.
Hij werkt momenteel wat in de marge en er is een nieuw project (Nigor Mortis) online te verkrijgen via zijn website.

avatar van o0.
o0.
lage rating, mooi album en een dijk van een stem!

avatar van Droombolus
Werd deze eerst niet uitsluitend vanaf zijn site verkocht onder de naam Sananda Maitreya ? Enniwees ........ ik kocht al zijn CDs tot deze. Om de een of andere reden nooit toe gekomen. Bij deze toch maar eens besteld voor weinig ............ Ben benieuwd ........

avatar van o0.
o0.
Droombolus schreef:

lees bovenstaande berichten even.

over het album, vandaag aangeschaft en luister t nu voor de zesde keer... geweldig album vooral het nummer Suga Free.

o0. schreef:

lees bovenstaande berichten even.

Daar reageerde ik op

Droombolus schreef:

Zou best kunnen dat het eerst via de site verkocht werd. Ik zelf heb het gewoon in de winkel gekocht.
Zijn albums hierna zijn wel alleen maar te verkrijgen via zijn eigen site.
Ondanks dat ik deze cd niet veel draai (ik grijp dan toch sneller naar zijn eerdere albums) is dit zo beroerd nog niet.

avatar van Droombolus
Wat ik nog wel tegenkwam is cover-art voor Wilcard met beide namen:

Terence Trent d'Arby's Wildcard!: Terence Trent D'Arby: Amazon.co.uk: Music

Er zijn inderdaad 2 edities verkrijgbaar.............. een draaikont dus

Overigens staat het op deze hoes ook hoor: links bovenin

Weerom een geniale ondergewaardeerde CD

Jammer dat niet meer mensen het genie van TTD inzien.

avatar van Poles Apart
Ik vond deze tot mijn grote plezier vorige week in de uitverkoopbak van de lokale platenwinkel voor een paar eurootjes, ik was er al een tijdje naar op zoek, en ik moet zeggen dat dit een uitstekend album is, niet zo verrassend en verbluffend als z'n debuut misschien, maar op z'n minst net zo goed, en stukken beter dan alle albums die iemand als Prince gemaakt heeft sinds "The Gold Experience".

De stem van de man blijft prachtig en in tegenstelling tot het wat wisselvallige "Vibrator" is dit een verzameling songs waar Sananda/Terence Trent trots op mag zijn en hij toont er mee aan dat hij nog altijd een begenadigd en relevant artiest is die het liefst z'n eigen gang gaat.

19 nummers, een dikke 75 minuten muziek, maar het verveelt nooit. Dat zegt genoeg.

avatar van principal2000
Heel goed album en bovendien nog een flinke speeltijd. Wat wil men eigenlijk meer??? Toch is dit weer een album van TTD (zo noem ik hem voor het gemak maar) die vaker terug te vinden is in de aanbiedingsbakken bij platenzaken dan in de kasten van muziekliefhebbers. Blijft toch een vreemd fenomeen.

avatar van lennon
Ben destijds naar de tour geweest voor dit album in 013. Was helemaal fantastisch.. de man is gewoon erg goed, maar zijn eigen ego heeft hem van de top naar het diepe dal gebracht, waar ie eigenlijk commercieel gezien nooit meer is uitgekropen.

Dit album is helemaal niet verkeerd, en luistert lekker weg, maar duurt naar mijn mening net iets te lang.

Echter alleen Designated Fool al maakt het de aanschaf waard...

3 sterren voor een zeer redelijk album

avatar van principal2000
lennon schreef:

Heb ik helaas moeten missen. Hij was een paar jaar geleden ook nog eens ergens in Noord-Holland. Heb ik wegens de afstand voorbij laten gaan.

avatar van rkdev
Poles Apart schreef:
Ben ik niet geheel met je eens. TTD/Sananda had beter een geweldige cd van pakweg 13 nummers kunnen maken waarbij je de volle speelduur je aandacht erbij houdt. Nu zakt mijn aandacht zo ongeveer halverwege weg.

De eerste 9 nummers zijn erg goed, maar vanaf de 2 zwakke nummers 'Shalom' en 'Girl' komt het klad er toch wel in. 'Ev'rythang', 'Some Birds Blue', '...And They Will Never Know' en het erg sterke 'Sayin' About You' zijn nog prima maar de rest is ondermaats te noemen.

Dus track 1 t/m 9 + 12, 14, 17 en 18 had voor mij zeker 4* opgeleverd, nu een krappe 3,5*.

avatar van Marty McFly
Wat een nietszeggende hoes trouwens.

avatar van Droombolus
Deze kwam weer eens voorbij vandaag. Wildcard blijft m'n TTD fave van na de eerste 2 albums, vooral omdat de hij hier op de meeste tracks de rockgitaren in hun koffer laat en gaat voor de melodiese funky benadering, met hier een daar een licht jazzy randje, waarin zijn geweldige stem het best tot zijn recht komt. En f*k in het kwadraat, wat kan dat kreng zingen.