Sharkey & C-Rayz Walz - Monster Maker (2007)

Alternatieve titel: Sharkey & C-Rayz Walz Are... Monster Maker

Label: Babygrande

1. Birth of Ratto Di Laboratorio (0:39)
  2. This Ol' Twisted World (3:27)
  3. My Way (3:16)
  4. Pain to the Picture (3:42)
  5. Jumping Off at the Jump Off (3:36)
  6. Electric Avenue (3:42)
  7. Might She Shoot (3:49)
  8. We Speak Animal (3:04)
  9. Forgotten (3:26)
  10. Loss Niche (3:54)

met Zooks

11. That Moment Before Crazy (3:21)

met Vast Aire

12. Slim Chances (3:18)
avatar van Conway Twitty
Deze is kennelijk al uit, ben beniewd, ook omdat ik Sharkey niet ken en met C-Rayz Walz kan het ook eigenlijk alle kanten op.

avatar van Osiris Apis
Sharkey is heeft niet een hiphop achtergrond dacht ik. Aantal producties op dit album hebben ook met electronische geluid.

J. Dilla Donuts
Let's bring some funk/electrical sounds to C-Rayz, en dat heb ik geweten. Ik ben een zelf een groot fan van C. en van Sharkey weet ik eigenlijk vrij weinig. Muzikaal gezien vind ik het nu erg appart met hier en daar vrij positieve sounds dat samen met C. maakt het in ieder geval de moeite waard om te luisteren

avatar van Chrisseh
Eerste album van C-Rayz Walz dat ik echt luister, en vind het tot nu toe erg aardig! De producties van Sharkey vind ik trouwens ook van hoog niveau.

Gekkenhuis
De combinatie tussen Sharkey en C-Rayz pakt op dit album heel goed uit. C-Rayz wordt op vrijwel elk nummer ondersteunt door een heel erg goede productie van Sharkey en ook de vocalen op dit album voegen veel toe aan de nummers. Dit album is een goed voorbeeld van lekker verfrissende hip-hop. Aanradertje voor de mensen die van alternatieve en geëxperimenteerde hip-hop houden.

avatar van waxs
Ik kan me nog niet echt vinden in de producties, vind vooral de refreintje's erg vervelend. Al die disco/pop-samples trek ik absoluut niet, Electric Avenue vind ik overigens ook akelig gesampled. Ik vind de producties dan ook niet echt van hoog niveau zoals Gekkenhuis aangeeft in zijn reactie hierboven. Zal proberen het album de komende tijd wat meer aandacht te geven misschien dat het kwartje dan als nog valt.

avatar van Osiris Apis
Ik vind de refreinen ook erg akelijk. En de producties bevallen me ook niet zo.

Gekkenhuis
Ik vind alleen de refreintjes op My Way en Might She Shoot enigzins irritant, maar voor de rest sluiten ze naar mijn mening perfect aan bij de nummers. Ik vond dit album in ieder geval een hele opluchting,maar zoveel alternatieve hip-hop heb ik nog niet beluisterd. Tips?

Gekkenhuis schreef:

Ik ben deze week begonnen aan "The Many Faces of Oliver Hart" van Eyedea als zijn alter-ego Oliver Hart, wel een hele aardige plaat

avatar van thomzi50
Ben erg benieuwd naar dit album.

avatar van thomzi50
Wat een lekkere plaat is dit. Kleine 4* voorlopig. Recensie volgt spoedig.

avatar van waxs
Het spreekwoordelijke "kwartje" is nog altijd niet gevallen, kan er werkelijk niks mee met deze plaat, zware telleurstelling.

avatar van thomzi50
Hier staat mijn recensie van deze plaat.

Mezelf
Matige cd, matige rapper. Ik geef het voorlopig een 2,5.

Relax
Matige rapper ga toch weg.

Mezelf
Niet iedereen met een rugzak om is een goede rapper, je moet nog veel leren.

Plus meningen verschillen.

Relax
Jij zegt matige rapper en je zegt niet ik vind, dus jij moet leren een mening te geven ?

Mezelf
Als iemand zegt die persoon is een slechte rapper is dat al een mening, dan hoef je niet ik vind er bij te vermelden.

Als ik hem goed vind dan zeg ik namelijk niet dat hij een matige rapper is. :S

Mezelf schreef:
Matige cd, matige rapper. Ik geef het voorlopig een 2,5.

Wat vind je er matig aan?

Harco
Hij heeft zichzelf uitgeschreven, Thomas.

avatar van thomzi50
O, dan is het niet zo'n pientere vraag. Het was me trouwens echt geen seconde opgevallen.

avatar van Shelter
Ik heb dat album Sharkey's machine eens gekocht voor 3 euro en dat is maar een matig album...ik ben niet zo onder de indruk van Sharkey.
C-Rayz Walz vind ik daarentegen meestal wel vet komen... eens luisteren.