A Fine Frenzy - One Cell in the Sea (2007)

Label: Virgin

1. Come On, Come Out (3:35)
  2. The Minnow & the Trout (4:28)
  3. Whisper (4:56)
  9. Liar, Liar (5:55)
  10. Last of Days (4:12)
  11. Lifesize (3:44)
  12. Near to You (4:35)
  13. Hope for the Hopeless (4:17)
  14. Borrowed Time (4:13)
Mooie stem, mooie nummers. Voor velen een aanrader wat mij betreft.

Hoorde vandaag "Almost Lover" heel mooi!
Ben benieuwd naar het album zag dat 'ie februari uitkomt alvast even bestellen

ik kwam het nummer ook opeens tegen op youtube en ga zeker de rest van het album nog checken!

avatar van Reijersen
Dit is een bijzonder mooi album. Alles lijkt te kloppen, zowel vocaal als muzikaal. Tekstueel is het ook nog eens bijzonder sterk en het album weet non-stop te boeien.

(verwijderd)
Ik kwam het vandaag tegen op de site van plato.. wat een stem! haar myspace beloofd heel wat en ga het van de week zeker even checken :d

Een hele fijne plaat. Mooie stem.

wooow zo'n mooi album heb ik de laatste tijd niet meer gehoord! magische nummers en prachtige stem! 5

Almost Lover is echt prachtig

Ace
Ik ken het album niet, maar ga het snel eens onderzoeken. Almost Lover is namelijk zo vreselijk mooi!

Almost a Lover is echt prachtig, maar snel ff het hele album luisteren!

last.fm
Kende het album al een tijdje voordat het hier in Europa uitkwam.
Een prima pop plaat van een jongevrouw met een prachtige stem.

avatar van Néoow. =)
Mooie nummers en een prachtige stem!

Dit album werd me aangeraden door chrismusic en ik ben eigenlijk vergeten waarom juist dit album en waarom ik. Ja waarom Christian?
Laat ik die vraag zelf maar eens proberen te beantwoorden:
ik hou wel van wat zweverige muziek waar dames een hoofdrol spelen op piano of akoestische gitaar, ik hou wel van Coldplay-achtige pop (pop met een scherp randje), ik hou van vocalen als die van Alison Sudol.
Dus een juiste aanrader? Ik denk van wel ja. Ik heb me prima vermaakt in gezelschap van A Fine Frenzy. Toch scoort ze net even wat minder hoog dan geliefde vocalisten als Tori Amos of Kate Bush omdat ik hier net even het spannende mis die ik bij genoemde dames wel ervaar. Het is soms net even iets te gelikt ( wat ook terugkeert in het werk van Coldplay....vraag me niet waarom ik daar toch telkens aan moet denken omdat dit duidelijk wat anders is....).
Gewoon perfecte pop van een dame waarvan ik hoop dat ze vandaag of morgen de wereld gaat verrassen met een album die me helemaal omver zal gaan blazen. De potentie heeft ze. Nu wachten tot dat gaat gebeuren en tot die tijd zal ik me zeker goed vermaken met de mooie klanken van dit album.

Bericht verplaatst naar A Fine Frenzy

avatar van Shinobi
Hè, ik dacht ik hier al op gestemd had. Blijkbaar niet.

Any way, erg relaxte muziek om naar te luisteren. Ze heeft een erg mooie stem en soms wat breekbaar. Verder is het muzikaal dik in orde.

3, 5 Sterren van mij.

avatar van *San*

A Fine frenzy is een zeer ondergewaardeerde zangeres, met een pracht van een stem. Met vooral natuurlijk het bekende Amost Lover..

Ik zag AFF voor het eerst in '07 toen ik langs Jay Leno zapte en haar 'Rangers' zag vertolken. Ik was meteen weg van Alison. Een paar maand later zag ik AFF bij Motel Mosaique in Rotterdam, waar ze een prachtig intiem optreden deed. Met een gesigneerde cd ging ik erg gelukkig weer naar huis. One Cell is nu twee jaar later nog steeds een album dat ik graag luister; hoewel ik Bomb In A Birdcage als geheel nog beter vind, staan mijn favoriete nummers van AFF op One Cell': 'Rangers' en vooral 'Almost Lover'. Wondermooi.

avatar van Lovekellycl
Ik kende Almost lover en Near to you. Zo een ontzettend mooie nummers dat ik de rest wel eens moest luisteren. Ik vind het album niet geweldig, maar ook zeker niet slecht. Er staan heel mooie nummers op het album, vooral Think of you en Ashes and wine vind ik prachtig.

avatar van stoepkrijt

Zo, dit is best mooie muziek zeg! Come On, Come Out en Near to You klinken veelbelovend. Hier zal ik eens meer naar gaan luisteren.

avatar van Slow

Ik heb in de afgelopen tijd nog nooit een album zo vaak beluisterd. Heerlijk rustgevend, en haar stem is zo fijn en breekbaar.
Ik kan me wel vinden in Aerodynamic, namelijk dat het af en toe een beetje zijig wordt.
Alsnog verdient deze plaat 4,5*

Ik heb pas sinds gisterochtend ontdekt via Last.fm ("Recommended for you"), maar de afspeelteller "A Fine Frenzy" staat nu al op 84! Haar beide albums hebben hier vrijwel non-stop op repeat gestaan. Nu zet ik albums sowieso nooit op repeat (na één keer luisteren heb ik het wel weer gehad), laat staan dat ik dat na de eerste luisterbeurt doe. Maar ik kòn het gewoon niet afzetten. Wat is dit heerlijk ingetogen, maar toch blijmoedige muziek; ontzettend prettig om naar te luisteren! Elk nummer is een schoonheid op zich, met Come on, Come out en Almost Lover als hoogtepunten.
Allison Sudol heeft hier een prachtalbum afgeleverd wat ik zeer waarschijnlijk nog heel vaak ga luisteren. Hoewel 5* voor dit album er dik in zit vind ik het daar nog net even te vroeg voor, dus voor nu 4,5*.

avatar van Shinobi
Check ook Bomb in a Birdcage die vind ik persoonlijk veel sterker klinken, wel totaal anders dan dit album moet ik erbij vermelden.