Marlon Williams - My Boy (2022)

Nieuw-Zeeland
Pop / Folk
Label: Dead Oceans

1. My Boy (2:43)
  2. Easy Does It (3:39)
  3. River Rival (2:32)
  4. My Heart the Wormhole (3:05)
  5. Princes Walk (3:23)
  6. Don’t Go Back (3:11)
  7. Soft Boys Make the Grade (3:26)
  8. Thinking of Nina (3:16)
  9. Morning Crystals (3:15)
  10. Trips (3:09)
  11. Promises (3:51)
avatar van Mausie
Marlon gaat meer de popkant op, met een beetje een 80s vibe op tweede single Thinking of Nina. Zijn stem klinkt weer ontzettend fijn, en dit is toch wel even een stuk beter dan het country tussendoortje Plastic Bouquet.

avatar van Edgar18
Aan de eerste single moest ik even wennen en vind ik inmiddels wel oké. Deze tweede song overtuigd ook niet meteen. Wellicht ga ik hem net als My Boy na verloop van tijd wat beter vinden, maar voorlopig ben ik niet enthousiast. De clip is wel een pluspuntje, toffe video.

avatar van -SprayIt-
Hmm, ik weet het niet met deze singles. Wel de kaarten voor Paradiso binnen, ben benieuwd!

avatar van panjoe
Thinking With Nina vind ik toch wel erg lekker. Die 80s vibe is een goeie toevoeging.

avatar van muziekobsessie
Ik heb ook zeer mijn twijfels met deze koerswijziging. Zo jammer elke keer maar die klote 80's die terug komen. Ik ben zelf opgegroeid met de muziek van die tijd en geloof me afgezien van een glimlach omdat die breaks altijd zo over de top zijn is het om te huilen zo slecht.

avatar van Lambchop
Haha wat hierboven staat kan ik me bij aansluiten.

avatar van Venceremos
Hij wordt zo onderhand de Nieuw-Zeelandse Daniel Romano: beginnen in de country en daarna langzamerhand afdwalen in andere genres die ze minder beheersen. Toch blijf ik voor beiden een zwak houden en is Soft Boys Don't Make the Grade echt wel een heel sterk nummer.

En hij doet het nog altijd een stuk beter dan Alex Turner.

avatar van Zwaagje
Mijn eerste kennismaking met deze artiest. Ik ga er dan ook onbevangen in. Deze eerste luisterbeurt smaakt naar meer; vermakelijk album. Benieuwd wat het op den duur met me doet.

Ik krijg er een beetje Jens Lekman-achtige vibes bij (en zo zijn er nog wel wat namen te noemen). Dat is niet verkeerd, maar we hebben al een Jens Lekman.

De tweede helft is wat meer pop, aardig, maar ook niet hemelbestormend.

Verder prima nummers, maar zo indrukwekkend als Make Way for Love was voor mij dat is dit niet.

avatar van Zwaagje
Bijna ongemerkt zet ik dit album vaak op. Fijne sfeer en luistert lekker weg; ook op de achtergrond. Ga het waarschijnlijk niet fysiek kopen, maar fijn voor tussendoor. Verhoog mijn stem naar 4*

avatar van muziekobsessie
schizofreen album voor mij. Er staan echt prachtnummers op die je omver blazen en pure skipnummers die niet door te komen zijn

avatar van Cherubini
Soft Boys Make The Grade lijkt wel erg op 15 miljoen mensen van Fluitsma en van Tijn

avatar van Cor
Cor
Mmmmm, ik weet het (nog) niet met deze plaat. 'Make Way For Love' schopte het tot mijn plaat van het jaar destijds. Dat gaat dit 'My Boy' niet redden. De turnover naar meer Barry Gibb georiënteerde pop vind ik prima, maar de liedjes beklijven wel veel minder. Maar goed, Marlon Williams volgt zijn hart, prima.

avatar van panjoe
Cherubini schreef:

Cursed comment. Nu ga ik hem nooit meer kunnen luisteren zonder die associatie te maken.