Shawn Phillips - Second Contribution (1970)

Folk / Rock
Label: A&M

1. She Was Waitin' for Her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting Too Heavy to Laugh (4:53)
  2. Keep On (3:20)
  3. Sleepwalker (1:32)
  4. Song for Mr. C (3:49)
  5. The Ballad of Casey Deiss (6:13)
  6. Song for Sagittarians (3:40)
  7. Lookin' Up Lookin' Down (3:59)
  8. Remedial Interruption (1:56)
  9. Whaz' Zat (1:57)
  10. Schmaltz Waltz (1:42)
  11. F Sharp Splendor (0:40)
  12. Steel Eyes (4:20)
Harald
Voor mij is dit mischien de absolute beste progressiev Folkrock plaat aller tijden. Shawn Phillips is "The best kept secret in the music business" zoals Bill Graham het zegte. Perfekte plaaten maar toch heeft A&M hem naar buitengegooied omdat niemand zijn platen kochte.

Zie ook mij berichte over zijn "Faces" als ook zijn "best of" plaat van vandag

Op http://www.amazon.de/Contribution-Second-Contributi-Shawn-Phillips/dp/B0006FV64I/ref=sr_1_2/028-1210123-7126961?ie=UTF8&s=music&qid=1185885143&sr=1-2 kunnen jullie deze fantastische plaat beluisteren. "She was waiting" en "Keep on" zijn om het met een woord te zeggen "Genial"

zijn website: http://www.shawnphillips.com/

Harald
ik heb net dit gelezen:

The Shawn Phillips music: Kaleidoscopic and organic. Flowing. Living for a time. Incorporating every musical style from Bulgarian to quarter tone to African. But going it's own way. Fulfilling one of the prerequisites of art - it doésn't leave you feeling quite the same

een ik ben hier eens me

avatar van stephan73
Wow.. Prachtig! Moet zeker eens dieper gaan graven in dit soort folkmuziek.. Bedankt voor de tip!

voltazy
mooi...

avatar van lebowski
Ik ga eerst lekker op vakantie, maar na terugkomst staat het pluggen van deze blijkbaar vergeten troubadour, van wie ikzelf tot voor twee weken ook nog nooit gehoord had, hoog op de to do-lijst. Toch heeft hij in zijn tijd miljoenen albums verkocht. Prachtige composities in de onverwoestbare 70's singersongwriterstraditie, die muzikaal ijzersterk in elkaar steken, met veel soulvolle, dansbare elementen, en gezongen uit het hart. De openingstrack alleen al moet alle nieuwkomers moeiteloos over de drempel kunnen helpen. Weergaloos! Tim Buckley meets Rufus Wainwright, of zoiets. Ben inmiddels aan mijn tigste luisterbeurt en voorlopig op 4,5 * beland.

Gaat dat horen!

avatar van Paap_Floyd
lebowski schreef:

Gaat dat horen!
Aye aye captain!

avatar van Paap_Floyd
Verhoogd naar 4,5!
De eerste helft is prachtig. De rest ook op zich

F-A-N-T-A-S-T-I-S-C-H. Werkelijk waar. Ik kwam op deze man aangezien een sample wordt gebruikt in Cunnlinquistics. Ik dacht, laat ik het eens proberen, wie niet waagt wie niet wint. En dan kom je op een album wat vanaf de eerste seconde boeit. En steeds sterker wordt.

Dit gaat een all time favoriet worden. Ook op dit album maar weinig stemmen.. Zo onterecht.

avatar van woutorrmusic
Mooi album! Lijkt inderdaad een beetje op een minder soulvolle en iets hardere versie van Terry Callier...

avatar van bennerd
Iedere rechtgeaarde hiphopliefhebber zou The Ballad of Casey Deiss moeten kennen. Heerlijk hoe zowel CYNE als CunninLinguists die sample eruit gehaald hebben.

Fraai album met diverse invloeden waardoor het moeilijk te plaatsen is, terwijl het toch nergens moeilijk of geforceerd klinkt.
Soul, folk, rock.... het zit er allemaal wel in.