Erasure - Erasure (1995)

Label: Mute

1. Intro: Guess I'm into Feeling (3:37)
  2. Rescue Me (6:10)
  3. Sono Luminus (7:51)
  4. Fingers & Thumbs (Cold Summer's Day) (6:44)
  5. Rock Me Gently (10:01)
  6. Grace (5:54)
  7. Stay with Me (6:43)
  8. Love the Way You Do So (6:39)
  9. Angel (5:36)
  10. I Love You (6:29)
  11. A Long Goodbye (5:33)
avatar van titan
titan (crew)
Erasure wilde blijkbaar ook eens wat anders en kwam met deze experimentele plaat op de proppen, waarop het tempo een stuk lager ligt en de nummers veel langer duren dan we van Erasure gewend zijn. Op enkele nummers doet zelfs Diamanda Galas (!) mee. Toch is het allemaal net iets minder dan we van Erasure gewend zijn. 3*

Ik vond deze anders zeker wel geslaagd; was er zelfs behoorlijk door verrast.

avatar van foxhusky
Hoewel ik de oudere (van vóór 1995) albums en muziek van Erasure erg goed kan waarderen, is dit album "Erasure" mijn absolute favoriet. Totaal anders dan ik gewend was, maar oh-zo-mooi...
Lange, langzame tracks die me laten zweven als ik naar luister, en dat zonder alcohol of drugs. Totaal kansloos voor hitlijsten, zeker in 1995, maar wel zeer geschikt voor een heel album. Super, een dikke 5.0!

the best pop album ever

Fleetwood fan
Heb een interview gezien over het ontstaan van dit album. Ondanks de tekst en uitleg kan ik de enorm lange versies van alle nummers niet waarderen. Rock me Gently is een pareltje maar dan wel in de single versie. (Edit)

avatar van evert-jan
In 1995 kocht ik deze cd toen ik onderweg was om bij vrinden te gaan logeren. Daar aangekomen, moest ik 'm even 'luisteren", en was echt van slag van wat ik hoorde: zoiets had ik nog nooit gehoord, zo mooi, en nu, 15 jaar later nog steeds zó mooi.....
Ik heb ook de cds van stay with me, waarop een 'guitar version' van dit nummer op staat, zo ontzettend mooi, zo breekbaar, zo bijzonder!

avatar van Twinpeaks
Bijzondere plaat ,waar ik normalitair in een grote boog omheen zou lopen. Het is me vaak te druk wat de mannen van Erasure uitbrengen. Deze ooit eens gehoord bij vrienden en op 1 of andere manier sprak het me aan. Toen op zoek gegaan naar de cd en dat viel nog niet mee. Uiteindelijk gevonden en nu pronkt hij in de collectie. Heerlijke relaxte klanktapijten met daarover heen de stem van Andy Bell. Fijne cd om een sombere zondagmorgen wat kleur te geven en lekker door het huis te schuifelen. ik zet in op 4