Lupe Fiasco - DRILL MUSIC IN ZION (2022)

Label: 1st and 15th

1. The Lion's Deen (2:35)

met Ayesha Jaco

2. Ghoti (1:51)
  3. Autoboto (4:30)

met Nayirah

4. Precious Things (4:20)

5. Kiosk (3:42)
  6. Ms. Mural (5:32)
  7. Naomi (2:57)
  8. Drill Music in Zion (4:31)
  9. Seattle (5:16)

10. On Faux Nem (5:38)
avatar van aminam19
Blijft doodzonde dat er eigenlijk na de release van lasers, zo weinig aandacht is voor een mc als lupe fiasco. The rappers rapper.
Heeft dit deels natuurlijk aan zichzelf te danken, dan doel ik niet op de problemen die hij had met atlantic, maar met name hoe de beste man zich af en toe profileert op twitter.

Dat doet verder niks af aan wat voor ontzettend goede rapper lupe is. Al een paar jaar mij favo mc, en met goede reden.
Tetsuo & youth, drogas wave en nu dan Drill music in Zion zijn albums van een ontzettend hoog niveau. Albums die helaas nog lang niet op waarde geschat zullen worden.
Lyricaal is dit weer een masterclass waar fan favorites zoals een cole of kendrick nog een puntje aan kunnen zuigen.
Dan te bedenken dat dit hele album is geschreven en opgenomen in maar 3 dagen, maakt het alleen nog maar specialer.

avatar van Silky & Smooth
Ik schrok even van het woordje 'Drill' in de titel (met Lupe weet je het nooit), maar dit is gewoon weer een uitstekend album van Lupe. Heerlijke producties en ijzersterke Lupe. Toch ook maar weer even zijn recentere albums checken.

avatar van Flipm0de
Had er niet al te veel verwachtingen van, maar dit zou zo maar eens zijn beste album sinds The Cool kunnen zijn. Eerste luisterbeurten klinken heerlijk.

avatar van Yestsida
Eén van zijn betere albums.

Ik ben wel bekend met al de albums van Lupe Fiasco en ik erken hoe goed hij is in zijn vak maar het heeft nooit willen klikken tussen mij en hem. Als muziek van hem opstaat pruim ik het goed maar ik zet Lupe gewoon niet vaak op, hoe goed het ook binnenkomt. Drill Music in Zion is al weer zijn achtste album, is volledig geproduceerd door Soundtrakk en hemzelf én is geschreven + opgenomen in drie dagen tijd.

Het eerste wat opvalt zijn de producties, daar heb ik niets op aan te merken. Naar mijn gevoel zijn dit de beste instrumentals waar Lupe ooit over gerapt heeft, er zit ook genoeg variatie en gelaagdheid in. Over het algemeen is dit een heel rustgevend project, bewonderenswaardig dat beide heren dit op 3 dagen tijd gemaakt hebben!

Lupe Fiasco rapt deze prachtige producties helemaal aan flarden en ook tekstueel laat hij horen hoe sterk hij wel niet is, deze rapper is zeker onderschat (inclusief door mezelf). Andere rappers komen niet langs om het stokje even over te nemen maar ze worden ook nergens gemist, de gastheer draagt het album perfect zelfstandig.

Ik vrees een beetje dat ik dit album, net zoals de vorige albums, niet heel veel meer zal opzetten maar dit is zonder meer de volle 4* waard!

avatar van -marco-
Wat een heerlijk zomers album. Favoriet op mijn vakantie bestemming momenteel