Jeffrey Halford and the Healers - Soul Crusade (2022)

Roots
Uitgebracht in eigen beheer

1. Another Skyline (3:39)
  2. Take It Slow (3:20)
  3. Pie Eyed Poet's Plea (3:41)
  4. Wandering Kind (3:03)
  5. Kitchen Door (3:45)
  6. Sinner Man (3:33)
  7. Walk to the River (4:51)
  8. Pescadero (3:57)
  9. Devil (3:47)
  10. Picture in My Mind (4:07)
  11. Sad Sinking Feeling (2:43)
avatar van johans
De vraag overheerst mij vaak of de muzikanten weten dat de Euro Americana Charts een top 25 voorkeurs- en promotielijst is van muziekliefhebbers. Zeker als ik lees in een interview met Jeffrey Halford over de goede verkoop van een van zijn platen en verwijst naar de hoge noteringen in de EAC.

De huidige nr. 1 positie van Soul Crusade koppel ik aan het toegankelijke geluid en de muzikale verbreding, dat ten grondslag ligt aan de populariteit onder de stemmers. De meest relaxte met een veelzijdige benadering (soul, country, blues, folk, tex-mex en gospel) uit zijn rijke oeuvre. Met de bijdragen van zijn kinderen Aaron en Hannah is zijn nieuwe wapenfeit bovendien een familie aangelegenheid geworden. Die warmte en de ontspanning voel je door het hele album. Een kruistocht naar je innerlijke zelf (Soul Crusade).

Ondanks dat Soul Crusade muzikaal als een klok klinkt, ideaal voor een avond vol visite, verlang ik persoonlijk soms naar iets meer kloten en de scherpe rand van zijn vroegere werk.

16-10: Texel, Blues festival
22-10: Utrecht, Ramblin’ Roots Festival