Talas - 1985 (2022)

1 stem

Label: Metal Blade

1. Inner Mounting Flame (3:17)
  2. I'll Take the Night (4:13)
  3. Crystal Clear (4:16)
  4. Don't Try to Stop Me Tonight (3:04)
  5. Do You Feel Any Better (3:44)
  6. On the Take (3:48)
  7. Come When You Call (3:24)
  8. The Power to Break Away (4:10)
  9. Black & Blue (4:11)
  10. Close to the Killer (4:38)
  11. 7IHd H (2:34)
avatar van gigage
Een DeLorean vastgeroest in de tijd. Billy Sheehan, de fretloze bas speler van oa Mr. Big, heeft op deze 1985 de handschoen opgepakt waar hij hem destijds liet liggen. Classic hardrock van weleer, kaal en doeltreffend.

avatar van ZAP!
Leuk! Ben benieuwd. Drie tracks zijn al officieel op YT te horen. -edit- De hele plaat zelfs al: klikzap!

-edit2- Via de YT comments kwam ik er nog achter dat zanger Phil Naro (ik beken dat ik nog nooit van hem gehoord had) al een tijdje terug (3 mei '21) overleden is aan de gevolgen van kanker; “I managed to finish recording before I started my treatments. It was painful at times to sing, but I managed to finish.” Talas – 1985 | Zware Metalen - zwaremetalen.com.

Ook van die site: alle tracks, op Black and Blue na, zijn ook daadwerkelijk geschreven in 1985 en zouden deel uitmaken van hun toenmalige vierde album.