Mind Against - fabric presents (2022)

Italië
Electronic / Dance
Label: Fabric

1. Aurora Halal - Just Tell Me
  2. Jonathan Kaspar - Bigna
  3. Shiffer - Fatalist
  4. Fluxion - You Don't Know Me [Joey Anderson Remix]
  5. ENØS - With You
  6. Frankey & Sandrino - Hollow
  7. J. Wiltshire - Luv44
  8. Red Axes - Connector
  9. Nandu - Viciously Searching for Another Dimension
  10. Roman Flügel - D.I.S.C.O.
  11. Echonomist - Mango
  17. Sam Shure - Particles
  18. Mind Against en Dyzen - Freedom [Original Mix] *
  19. Mind Against en Dyzen - Freedom [Club Mix]
avatar van panjoe
Ik verwacht dat dit erg plat gaat worden.

avatar van trebremmit
Waarom? Ken niet alle artiesten maar Aurora Halal heeft dit jaar wel een vette remix gemaakt van Priori's Your Own Power.

avatar van remcodurez
panjoe schreef:
Ik verwacht dat dit erg plat gaat worden.

Ik vermoed hetzelfde als ik de playlist zo zie.

Die Aurora Halal ken ik niet. Had liever een eigen track van Priori gezien, die heeft me wel aangenaam verrast vorig jaar

avatar van -SprayIt-
Plat, zo zou ik het niet noemen, het is voor mij een erg prettige mix met lekker veel oldschool sounds. Een beetje zoals uit mijn begintijd feestjes pakken en dat zorgt voor fijne stofjes hier, heb 'm nu voor de 2e keer op en kan niet stil blijven zitten. Ja, voor mij denk ik wel een geslaagde editie deze!

avatar van Mjuman
Nee, die vorige van TSHA was beduidend platter - eerder iets voor de ouwe Golf GTI met boempiebox. Idd veel electro-achtige geluidjes en zelfs dubtechno (met vocals), track 4, wordt opgeflufferd. Ook op Total22 wat electro-achtige dingen - teken des tijds?

Is trouwens trackwise te beluisteren via Boomkat.

avatar van trebremmit
Compilation Of The Month: Mind Against ‘fabric presents Mind Against’ | DJMag.com

Mooie mix wel, niet uitbundig maar wel sfeervol. Red Axes - Connector vind ik zeer sterk, die staat blijkbaar alleen op dit mixalbum, of hij moet nog uitkomen.

avatar van panjoe

Mind Against en veel van de namen hier vind ik vaak nogal saai. Ze draaien vaak melodische 'minimal techno' in de spirit van de DJ-sets van Ame en Dixon - veel van de artiesten die hier worden gefeatured zijn ook verbonden aan hun label Innervisions - en dat vind ik meestal niet zo'n boeiende muziek om zo in m'n eentje te luisteren. Wel hele geschikte muziek voor op feestjes, juist omdat het niet al te veel diepgang heeft, en omdat het relatief makkelijk is om effectief te mixen. Red Axes vind ik trouwens wel weer tof.

Ik zal deze nog wel eens checken n.a.v. de positieve reacties hier, dit was puur mijn indruk op basis van de tracklist.

avatar van remcodurez
Ook ik heb het een poging gegeven. Dit soort muziek/mixen zijn ideaal als achtergrond voor een avond-werksessie.
Mijn eerste indruk was deze dat ik naar een vervolg van Dixon's SW14 Continuous Mix aan het luisteren was en niet geheel onlogisch als je kijkt naar wel label goed vertegenwoordigd is zoals panjoe
zelf eerder aanhaalt.

Het enige verschil tussen de twee mixen is dat ik die van Dixon meer kon smaken. Misschien omdat deze er wat steviger invliegt van het eerste moment en daardoor wat meer dance-festival vibe heeft dan deze van Mind Against.

Nu is het zo dat Innervisions een bepaald moment (periode 2005-2010) tot mijn favoriete dance-labels beschouwde. Ik deed zelfs een poging om zulke muziek zelf te maken. Dat enthousiasme is jammer genoeg de laatste jaren afgenomen.

Het eerste deel van deze mix is wat rustiger en smaakt me op een bepaald niveau nog wel. Deel twee is steviger, maar ook een stuk oppervlakkiger; Met simpele melodielijnen, die mogelijk zijn uitwerking op de dansvloer wel hebben, maar als luistermuziek me niet meer plezieren.

In die zin kom ook hier weer op eenzelfde punt als de mix van Dixon. Als mix ok nog wel, maar als individuele nummers kan ik hier helaas niets meer mee.

avatar van trebremmit
Nog een favo track is Roman Flügel - D.I.S.C.O., het is geen italo disco maar die invloeden zijn wel te horen. Vanaf track 13 t/m 15 vind ik het wel wat minder, maar voor de rest een prima mix.

Track 19 staat trouwens alleen op bandcamp, niet op spotify, discogs en de fabric site.