Carlos Niño & Friends - Extra Presence (2022)

Jazz
Label: International Anthem

1. In the Moment (3:28)
  2. Explorations 7 (4:08)
  3. Actually (5:55)
  4. Youwillgetthroughthis, I Promise (6:46)
  5. For the Shapalaceer (4:29)
  6. Dreamsishappening (4:27)
  7. Luis's Special Shells (2:35)
  8. Jamirelandflight (3:18)
  9. Waterwavesarrival (3:24)
  10. Mushroomeclipse (4:06)
  11. Youwillgetthroughthis with Koto (4:46)
  12. Dreamsishappening (4:31)
  13. Dreamsishappening [Reprise] (1:59)
  14. Luis's Special Shells (4:56)
  15. Amazonianpulse (5:13)
  16. Thandi Piano Edit (From 080619, with Additions) (4:14)
  17. Recurrent Reiki Dreams (22:43)
ohmusica
Carlos Niño & Friends - Extra Presence | Reviews | Clash Magazine Music News, Reviews & Interviews - clashmusic.com

Ben vol lof over deze muziek, en de recensie van de Clash eindigt ongeveer zo:
Hoewel dit misschien geen album is dat veel eindejaarslijsten siert, en dat zou het echt moeten zijn, is het een van de meest reflectieve en boeiende albums die dit jaar zijn uitgebracht. Je hebt misschien wat extra geduld nodig om zijn -extra aanwezigheid- te begrijpen.

Het best te beluisteren met hoofdtelefoon en in de late of heel vroege uurtjes.

ohmusica
Dit is toch wel een heel fraai album aan het worden. Ik vind ‘t in elk geval goed. Waarom? Het is ongewoon, bizar, weinig voorspelbaar. Bevat jazz, ambient, neo-klassiek, field, hiphop…. ? Het is een mix aan vreemde akkoordjes, melodietjes, geluiden met plotselinge wendingen die zich op een gegeven moment in je oor weten te wurmen. Er is niks zo aantrekkelijk als muziek waarin iets gebeurd met losse eindjes en je dan zelf het verhaaltje af mag maken.