Egg Helmet Ensemble - Inner World Music (2022)

1 stem

Avant-Garde / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Spiritual Negotiations (6:49)
  2. Mondrian and On (5:00)
  3. Synergy (9:11)
  4. VoidMind (5:49)
  5. Sunday Evening (At the End of the World) (6:45)
avatar van Mssr Renard
In feite gewoon Stop Motion Orchestra, maar tijdens de covid-pandemie, kon de band niet live optreden. De bedoeling was om live te jammen, maar de bandleden speelden de thuis hun partijen in. Dat in gedachte , klinkt deze 'studio'-jamplaat nog best wel organisch en dynamisch. Het is een fijne jamplaat met, zoals altijd, gave instrumenten (zoals viool, cello, fluit, saxofoon en xylofoon, maar ook twee drummers en twee gitaristen), en veel stijlen/genres zoals jazz, prog, lichte folk/wereld en wat rock.

Een goede plaat die (door het jamkarakter) wat minder makkelijk te vatten is dan de voorgaande platen, maar erg de moeite waard is. Hier een kort voorproefje: https://youtu.be/ie0Ap4AE3N4