Rufige Kru - Malice in Wonderland (2007)

Dance
Label: Metalheadz

1. Vanilla (5:03)
  2. Shutting You Down (6:11)
  3. Beez (4:26)
  4. Grouper (5:53)
  5. Special Request (5:51)
  6. Digital Warrior (5:31)
  7. Must Feel (4:31)
  8. Monkey Boy (5:47)
  9. Scar (6:50)
  10. Pest Control (5:45)
  11. Infamous (6:01)
  12. Letting Go (VIP) (6:39)
  13. Malice in Wonderland (6:15)
avatar van John Doe
Nieuwste album van Goldie. Toch maar even proberen dacht ik, door een positieve review erover. Naast dat heb ik diep respect gekregen voor deze producer door het album Timeless. En dit album beviel me meteen wel. Het muzikale thema waar Clifford Price zich hier aan houdt is stevige korte loop drum 'n bass beats, met donkere rauwe synths. De energie in het album is hoog. Het is niet precies mijn soort stijl, maar continue weten de energie, de beats en het gevoel wat in de productie is gestopt mij mee te voeren. Het album loopt van nummer tot nummer naadloos in elkaar over. Alsof het één groot nummer is. Hoewel het niet letterlijk in elkaar over is gemixt. De productie is heel fijn: volle geluiden, helder te horen. Heerlijk om te luisteren hoe een meester van het genre al dat mooie geratel ingeprogrammeerd heeft. De ambient klanken die af en toe inkomen, geven ook wel een bepaalde diepte, terwijl het er niet zo bovenop ligt. Ik weet niet of het de 4* haalt, maar voorlopig zeker 3,5*

avatar van Tyn
Tyn
John Doe schreef:

Volgens mij is Timeless meer geproduceerd door Rob Playford dan door Goldie zelf. Hij heeft het album in ieder geval niet helemaal alleen geproduceerd:

"Goldie was joined in the studio by engineer/producer Rob Playford (aka Timecode), founder of the renowned Moving Shadow label, who did most of the programming and production (with Goldie generating the musical ideas, rhythms and arrangements). Additional engineering and production came from Dego and Marc Mac of 4hero. Diane Charlemagne contributed the bulk of the vocals."

Timeless (Goldie album) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van John Doe
Dat had ik ook gelezen, bij ander werk met Rob Playford krijg ik alleen totaal niet hetzelfde gevoel als bij Timeless. Vandaar dat ik mijn respect voor Clifford benoem, ook omdat ik de ideeën als het belangrijkste beschouw.

avatar van RogerV
De eerste helft van dit album is niet echt heel bijzonder te noemen. Degelijke retro-DNB maar zonder interessante ideeen. Maar net voor het het af wil schrijven wordt het tweede deel van de cd beter. Daar zit meer karakter en sfeer in de tracks. Daar wordt het lekker futuristisch en atmosferisch.