Joey Beltram - Aonox (1994)

Electronic
Label: Barramundi

1. South Pacific (5:29)
  2. Land of Oceans (5:21)
  3. Clockwork (5:34)
  4. Across the Hemispheres (6:04)
  5. Girk (4:37)
  6. The Cold (3:15)
  7. Probe (1:49)
  8. Step (3:44)
  9. O.V. (2:25)
  10. Cure (3:00)
  11. Proto Four (3:10)
avatar van RogerV
Geen onaardig ambient probeersel van de vader van de snoeiharde techno. Hij laat duidelijk zijn zweverige kant zien. Dat leidt tot 11 tracks die te vergelijken zijn met de ambient works van Aphex Twin. Daarbij gelijk opmerkend dat dat niveau nergens wordt gehaald.

Het album komt helaas ook niet uit de middelmatigheid. Op de tracks maakt hij aardige stukjes muziek maar nergens pakt hij voldoende door om er echt iets bijzonders van te maken.

avatar van trebremmit
Middelmaat vind ik dit niet, gewoon een sterk album met een andere sound dan de bekende nummers van Beltram. Subtiele ambient/idm met mooie synths, komt zeker wel in de buurt van een Aphex Twin, en zou best wat meer luisteraars verdienen.

trebremmit schreef:

Ik heb het naar aanleiding van je bericht eens een herkansing gegeven en dit is inderdaad toch wat beter dan ik aanvankelijk dacht. Ik ben dit soort muziek ook meer haan waarderen tov toen ik hem voor het eerst reviewde.

Maar een heerlijk ambient avontuur en eigenlijk het beste album dat Aphex Twin nooit maakte. Het past ook heel goed bij de tijdsgeest van toen.

Punt erbij

avatar van trebremmit
Track 6 doet me heel erg denken aan het nummer 22:24 van Alec Empire. Dat album Low on Ice van hem is trouwens ook wel een aanrader als je van dit soort muziek houdt. Alec Empire - Low on Ice (The Iceland Sessions) (1995)

Zowaar een 100% groei van het aantal stemmen voor dit obscure album