Xentrix - Seven Words (2022)

Label: Listenable

1. Behind the Walls of Treachery (6:05)
  2. Seven Words (3:57)
  3. Spit Coin (4:11)
  4. The Alter of Nothing (4:00)
  5. Everybody Loves You When You're Dead (5:09)
  6. Reckless with a Smile (4:09)
  7. Ghost Tape Number 10 (4:23)
  8. My War (4:39)
  9. Kill and Protect (4:56)
  10. Anything but the Truth (5:19)
  11. Billion Dollar Babies * (2:59)
avatar van gigage
Twee singles uit en veel verder dan een <meh>kom ik niet. Het is muzikaal wel aardig maar niet zo spannend. De zang is echter niet zo sterk.
Voor degene die alle thrash uit het zo roemruchte verleden nog even vast wil houden. Slecht is het immers niet.

avatar van wizard
For Whose Advantage en Bury The Pain zijn hele aardige thrashalbums. Seven Words ligt in het verlengde van die albums, maar na een paar nummers begint het toch wat monotoon te worden.
In tegenstelling tot gigage zijn het voor mij juist de vocalen die Seven Words de moeite waard maken.

avatar van hellboy123
Dit is inderdaad weer een lekkere plaat geworden, juist de zang zorgt bij ook voor afwisseling t.o.v. al die standaard thrash bands van tegenwoordig.
Laatst heb ik ze trouwens live gezien met, als tijdelijke vervanger, de originele zanger. Gaaf optreden!

avatar van wizard
Seven Words is wat te lang, en samen met de eenvormige struktuur maakt dat toch wat een lange zit van dit album. Een nummer of zeven, acht was wat mij betreft genoeg geweest.