The Birthday Party - Live 1981-1982 (1999)

Australiƫ
Label: 4AD

1. Junkyard (6:27)
  2. A Dead Song (2:41)
  3. The Dim Locator (3:09)
  4. Zoo-Music-Girl (3:05)
  5. Nick the Stripper (4:08)
  6. Blast Off! (2:39)
  7. Release the Bats (3:05)
  8. Bully Bones (3:04)
  9. King Ink (5:54)
  10. (Sometimes) Pleasure Heads Must Burn (2:47)
  11. Big-Jesus-Trash-Can (3:33)
  12. Dead Joe (3:47)
  13. The Friend Catcher (5:02)
  14. 6" Gold Blade (3:41)
  15. Hamlet (Pow, Pow, Pow) (5:11)
  16. She's Hit (7:11)
  17. Funhouse (8:29)
avatar van mayhemblik
Goeie garnalen wat een geweldig live album dit, hij is ruig, vuig, goor, geil, smerig, vies, onsmakelijk en ook nog eens erg goed.
Als je hem opzet zorg dan dat je de ruimte hebt, want je kunt er vergif op innemen dat er anders iets sneuvelt.
DIKKE 5 *****

avatar van Cygnus
Goeie garnalen wat klinken deze live-versies ruiger, vuiger, goorder, geiler, smeriger, viezer, onsmakelijker en ook nog eens beter dan op hun reguliere platen!

avatar van mayhemblik
Cygnus, je bent een man naar m'n hart!
Wie zijn trouwens Rex?

avatar van Paap_Floyd
Kut, waarom heb ik deze eigenlijk nooit beluisterd?! Hij loopt nu binnen.

Edit: Wow. Niks toe te voegen aan bovenstaande berichten. Zal ik hier gewoon maar 4,5* tegenaan gooien?

D-ark
Moet ik ook maar eens gaan doen.

Birthday party was een liveact. Heb hier zelf een geweldige bootleg uit een Amsterdamse kerk uit 1981 volgens mij.

avatar van P8371G
Wat is het toch jammer dat Nick Cave eigenlijk maar een paar cd'tjes met de Birthday Party heeft gemaakt als je dit hoort....
Wat een waanzinnige live plaat is en zal dit altijd blijven ,een van de beste Live CD's die ik in mijn bezit heb, vandaag weer eens beluisterd met de volumeknop open uiteraard ,genieten van track 1 tm 17
Deze geweldige artiest had nog wel een x aantal Cd's mogen maken met de birthday party,jammer dat het niet zo is,want met de bad seeds en de single Nick cave platen vind ik beduidend minder en softer.grindermann was zeker ook OK.
4 sterren voor dit Meesterwerk.