Mitchell Froom - Dopamine (1998)

Label: Atlantic

8. Wave (2:58)

met Miho Hatori

9. I'd Better Not (3:13)

met Louie Pérez

10. Permanent Midnight (1:44)

met Jerry Stahl

11. Overcast (2:43)

met Ron Sexsmith

12. Fruta Prohibida (3:16)

met Mark Feldman

avatar van heartofsoul
Omdat ik Mitchell Froom als producer zo hoog heb zitten was ik naar dit album erg nieuwsgierig. Kwam ook door zijn aandeel in het prachtige eerste album van Latin Playboys. Helaas heb ik Dopamine nooit een topalbum gevonden; daarvoor klinken de composities op dit album gewoon te onaf. Wel is het mooi en fantasierijk geïnstrumenteerd, maar het klinkt teveel als een soundtrack bij een zeer sfeervolle film. Uitstekend geschikt als achtergrondmuziek als ik het eten aan het bereiden ben. Alleen het een na laatste nummer vind ik écht geslaagd. Dat klinkt namelijk als een echte song en de vocalist (Ron Sexsmith) draagt daar in niet geringe mate aan bij.