Manu Chao - La Radiolina (2007)

Frankrijk
Wereld / Pop
Label: Nacional

1. 13 Diás (2:36)
  2. Tristeza Maleza (2:54)
  3. Politik Kills (3:02)
  4. Rainin in Paradize [Scheps Version] (3:41)
  5. Besoin de La Lune (1:54)
  6. El Kitapena (1:55)
  7. Me Llaman Calle (3:14)
  8. A Cosa (2:14)
  9. The Bleedin Clown [Scheps Version] (1:54)
  10. Mundorévès (1:48)
  11. El Hoyo (3:22)
  12. La Vida Tómbola (3:16)
  13. Mala Fama (4:07)
  14. Panik Panik (1:47)
  15. Otro Mundo (2:47)
  16. Piccola Radiolina (0:59)
  17. ¿Y Ahora Qué? * (1:53)
  18. Mama Cuchara * (1:46)
  19. Siberia * (2:04)
  20. Soñe Otro Mundo * (1:19)
  21. Amalucada Vida * (2:25)
avatar van oruiz
single knalt weer ouderwets, zoals we gewend zijn van Chao

maar algerije??

avatar van musicfriek
oruiz schreef:
maar algerije??

Haha, wel grappig, bij 1e album staat Frankrijk / Spanje, bij 2e album Frankrijk / Algerije en bij 3e Frankrijk. En nu hier dus Algerije Ik weet het eerlijk gezegd even niet (en ben te lui om te gaan googelen nu...).

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Hij is in Frankrijk geboren, maar heeft Spaanse roots.
Je kan de eerste single trouwens gratis downloaden via z'n site.

avatar van GraveyardJunkie
jaaaaah nieuwe manu chao!!! Feestje!!! Nu nog maar proberen rustig te wachten tot 4 september!!

EVANSHEWSON
Ik hoop maar dat dit geen herhalingsoefening wordt van zijn 2 vorige studioplaten; Dàt waren erg leuke platen, maar ik hoop dat hij kiest voor een nieuwe en frisse muzikale koers...

avatar van GraveyardJunkie
EVANSHEWSON schreef:

als je zijn single beluisterd dan word je gerustgesteld. Tenminste.. dan nog hopen dat de rest van het album ook zo is..

Ik vind het een heerlijk zomers album, politiek-getinte teksten, maar dat mag de pret niet bederven!

is ie al gelekt dan?

TSP7
Ik heb hem inderdaad al geluisterd en hij gaat -vind ik- weer een beetje terug naar zijn tijd met Mano Negra. Het geluid is wat zwaarder (meer bas) en de bliepjes zijn zo ongeveer verdwenen.
Desondanks blijft Manu Chao Manu Chao, want de tweede helft van het album is wederom zo ongeveer een herhaling van de eerste.

Is Politik Kills trouwens een cover van een nummer van Gentleman of is dat nummer ook al een cover?

avatar van willemjasper
Vandaag voor het eerst geluisterd ........ en weer een heerlijk Manu Chao album...wat politiek .....wat zomers...wat triest...maar al heeft het wat van alle vorige albums het blijft een feest om te horen!!!!!!!

avatar van Ali Chemicali
Ik heb hem reeds in de winkel zien liggen, gister

Inderdaad zomers, inderdaad weer een hoop politiek getinte teksten en verder eigenlijk niet zo heel veel nieuws onder de zon.
Het klinkt aangenaam, maar ik heb toch wel een klein bezwaar: 20 nummers met meestal betrekkelijk korte speelduur.... hij raast er keihard doorheen waardoor het soms onafgemaakte schetsen lijken.
Maar met Manu Chao heb ik eigenlijk altijd na een aantal nummers wel weer zo iets van 'nu weet ik het wel weer'. Toch blijft het dermate aanstekelijk dat het een ruim voldoende verdient.

avatar van Freggel
Ik vind 'm erg goed, grote glimlach op m'n gezicht! voorlopige 3,5* potentieel voor een 4*!

avatar van Lennonlover
Ik vind er maar niets aan. Clandestino is voor mij een hoogtepunt in de muziek. maar deze... hij heeft precies maar zoveel mogelijk nummers geschreven, lange of korte: maakt niet uit, en perst ze maar op de cd! Er zijn een paar nummers die echt wel goed zijn maar zoooo veel gatvullers. En op de koop toe politieke protestnummers met als hoogte(of diepte)punt Politik Kills.

Je hoort ook dat hij erg is beinvloed geweest door de rockbands. Die gitaar, da's een beetje in de stijl van Editors e.a. vind ik.

Ik geef deze een 2* omdat ik de sound en de warmte van zijn muziek wel kan appreciëren.

avatar van StuF
heerlijk luister album. ik ben vooral blij met de gitaren. daar krijgt t een lekker sfeertje van geborgenheid door. ik open met 4*

politik kills staat mij ook een beetje tegen, maar tis nog niet zo erg dat ik em doorspoel.

Meer van hetzelfde. Deze plaat verdween al snel weer uit mijn Mp3 speler.

2,5* want slecht is het natuurlijk niet.

avatar van carero
Je kunt duidelijk horen dat Manu Chao duidelijk een andere weg is ingeslagen. De 'nieuwe' sound klinkt erg leuk, maar de liedjes lijken erg veel op elkaar. Vandaar dat ik dit album een 3* geef, want het blijft natuurlijk wel Manu Chado !

avatar van Oldfart
Misschien dat een aantal van de laatste usertjes eens wat meer in het verleden moeten 'graven'.
Gitaar in de stijl van de Editors ??; een andere weg ingeslagen ??
Luister naar Mano Negra, dan hoor dat de weg een oude bekende is, en dat die gitaar niets met de Editors van doen hebben. ( wel veel met rockabilly)

En wat is er toch mis met politiek getinte teksten?
Moet het dan echt altijd alleen over 'koetjes, kalfjes en bloemetjes' gaan?

avatar van Mr. B
Goed album wat afwijkt van zijn twee voorgangers (de kinderliedjes niet meegerekend). Gelukkig maar want nogmaals zo'n album zou wel snel gaan vervelen en weer een zoveelste kopie worden. Op dit album is het meer één geheel, wat bij de vorige nog wel eens ontbrak en werd het wat rommelig. Dit album moet bij mij nog wat groeien, maar voor nu 4*.

avatar van oruiz
Ik snap niet hoe ik hier vorig jaar maar een 3 aan heb kunnen gegeven. Ik luister hem nu namelijk weer en dit is gewoon een heerlijk swingend album zoals alleen Manu dat kan. Nog even weer een paar keer luisteren en dan zal ik mijn cijfer vermoedelijk verhogen.

Ligt het aan mij of lijken een aantal nummers op elkaar? Ik kan dan begrijpen dat het ene nummer engelstalig is en het andere niet, maar ik hoor bijv. bij veel nummers dezelfde politiesirenes en snelle drums. :/

Gelukkig, ben ik niet de enige die dat vind.
Ik vind zijn creativiteit een heel stuk minder dan bij Mano Negra.

avatar van Musico Pinjo
Eerste cd subliem, fris geluid, leuke teksten, muzikaal aanstekelijk en origineel. Tweede CD was een herhalingsoefening maar met een stuk minder inspiratie. Aantal nummers met exact dezelfde muziek, jammer maar toch nog een paar hoogtepuntjes, waaronder toch wel de single "Me gustas tu".
Deze cd is toch wel een teleurstelling, muzikaal erg vlak. Het trucje met de sampletjes en telefoon/faxgeluiden aardig uitgekauwd. Jammer van deze toch wel prettige artiest. Hopelijk volgende keer weer wat meer inspiratie.....

avatar van MarkS73
Goh, dat er zo veel lage scores worden gegeven aan deze plaat, ik vind hem een feest om te beluisteren. De verschillende songs lopen heerlijk in elkaar over en het geheel is een stuk swingerder en krachtiger dan voorgaande platen, die ik overigens ook geweldig vind. Hij doet mij een beetje denken aan Radio Bemba Sound System, het live album uit 2002, alsof hij de vaart van dat album in een studioalbum wilde vangen.