Billy Idol - The Cage EP (2022)

Rock / Pop
Label: Dark Horse

1. Cage (2:48)
  2. Running from the Ghost (3:51)
  3. Rebel Like You (3:42)
  4. Miss Nobody (3:34)

Is dit een voorbode voor een nieuw album?

avatar van Edwynn
Billy Idol probeert in de slipstream van de huidige populaire muziekstromingen te komen. En geef hem eens ongelijk. Hij heeft de energie nog steeds.

Zelf geef ik niets om het losgelaten nummer Cage. Een Backstreet Boys achtig liedje met meer beat dan drums, welhaast kunstmatige gitaarklanken en dan nog van die typische zeurzanglijntjes die we in de huidige popmuziek zo vaak tegen komen.

avatar van vielip
Dat klopt wel (al hoor ik de Backstreet Boys er dan weer niet in eerlijk gezegd) maar toch vind ik het lekker klinken. Komt ook omdat ik zijn stem na al die jaren nog steeds prettig vind om naar te luisteren. En gelukkig nog steeds met Steve Stevens aan z'n zijde. Mooi duo!

Miss nobody is tenenkrommend, mijn trommelvliezen begonnen spontaan te bloeden van die poppy disco tune

avatar van vielip
Running from the ghost nu ook gehoord. Beste song van deze EP denk ik. Heerlijke drive en die typische Idol attitude.