Swans - Swans Are Dead (1998)

Alternatieve titel: 1995-1997

Label: Young God

1. Feel Happiness (16:57)
  2. Low Life Form (4:54)
  3. Not Alone (13:12)
  4. Blood on Yr Hands (2:59)
  5. Hypogirl (3:22)
  6. I Crawled (10:05)
  7. I Am the Sun (5:26)
  8. Blood Promise (15:23)
  9. Final Sac. (8:43)
  10. The Sound (12:51)
  11. I See Them All Lined Up (6:46)
  12. Lavender (8:02)
  13. Yr Prp (8:51)
  14. Yum Yab (4:36)
  15. Helpless Child (17:44)
  16. M / F (3:25)
avatar van Castle
The sound is mijn hoogtepunt, als je bij Swans van hoogtepunten mag spreken, het allemaal meesterlijk goed.
M/F gaat door merg en been. MAn wat kan ik uren over dit doortypen.

avatar van VanDeGriend
Op zich inderdaad prima plaat en The Sound behoort tot het beste dat ik gehoord heb, al prefereer ik de studio versie op Soundtracks for The Blind, al is het maar vanwege de geluidskwaliteit die op deze release bij tijden onder de maat is.

avatar van brasikurtz
Dit is 1 van de beste platen aller tijden wat ik je brom!

yorgos.dalman
I crawled.... live...CATHARSIS!!!

avatar van HammerHead
Gisteren voor 4 euro op de vrijmarkt op de kop getikt. Wat een koopje en wat een overdonderend live album. Het commentaar over ondermaatse geluidskwaliteit is echt ontzettende mierenneukerij wat mij betreft. Op CD2 staat het geluid tijdens de opnames iets te hard, maar de kwaliteit is nog altijd stukken beter dan 90% van de live albums die ik ooit gehoord heb.

yorgos.dalman
'Blood promise'... schitterend gewoon.

En Jarboe's versie van 'I crawled' mag gerust op mijn begrafenis gespeeld worden. Oordoppen geen optie.

avatar van SeungRi
Wat een album! Alhoewel, dat mag ik nu nog niet zeggen, want ik blijf maar hangen bij de zwarte cd. Echt over hoogtepunten kan ik niet spreken, vrijwel alles is overdonderened, in het bijzonder de opener, de intrede van Jarboe, I Crawled, Blood Promise. En dan doe ik de andere nummers eigenlijk te kort, door ze niet te noemen.

Voorlopig zit ik nog wel even vast bij het zwarte schijfje.