Meyhem Lauren & Daringer - Black Vladimir (2022)

Label: Black Truffle

1. Black Pinot (3:48)

met Action Bronson

2. Broken Rubberbands (3:11)
  3. Airplane Mode (3:16)
  4. Conflict Resolution (2:59)
  5. Red Pesto (3:05)

met Conway the Machine

6. Valedictorians (3:11)
  7. Chicken Chinese (3:14)
  8. Nigerian Vegetables (3:10)
  9. Trigger Point Therapy (4:16)

met Westside Gunn

10. Raspberry Crush (4:14)

met Hologram

11. Lavish Vision (4:16)
  12. Oversized Luggage (3:24)

met Elcamino

13. Top Grain Leather (2:27)

met Flee Lord

14. G Talk (1:54)
  15. Ridin Dirty (4:43)
avatar van Delars
Hard.

avatar van Nr.4
Keihard.
Vind Meyhem Lauren vaak een toffe rapper als featured artiest. Een heel album heb ik nooit volgehouden; te veel van hetzelfde en dezelfde opdreunende flow ofzo. Maar op deze plaat met Daringer komt het er helemaal juist uit wat mij betreft. Stevigere producties dan ik had verwacht met meer aanwezige drums en gewoon toffe grimey en lompe overall sfeer. Op z'n tijd goeie gastrapper, ja dit mag ik wel.

avatar van MAS
MAS
Voor mij tot nu toe het album van het jaar!

Helaas verzaakt om deze te bestellen, omdat niemand met mij de verzendkosten wilde splitten. Inmiddels flink spijt van. Mocht iemand deze te koop of te ruil hebben, dan hoor ik het graag!

avatar van Yestsida
Verdorie, dit komt inderdaad goed binnen!

Daringer is de naam dat mij bij dit project binnengehaald heeft. Wat hij met de underground scene gedaan heeft, namelijk met de Griselda-leden uiteraard, vind ik geweldig. Ben helemaal fan van zijn duistere en grimy sound. Op dit collaboratiealbum presteert hij wederom zeer consequent goed. Enkel van Nigerian Vegetables ben ik niet overtuigd, deze is net iets te abstract voor mijn smaak.

De producer heeft me dan wel aangetrokken maar de rapper is de reden dat ik blijf. Meyhem Lauren heb ik al enkele keren langs horen komen op albums van collega-rappers maar dit is voor het eerst dat ik iets van hem check. Om eerlijk te zijn zag ik hem "maar" als een maatje van Action Bronson... hij is na het beluisteren van Black Vladimir net een meer getalenteerd woordenkunstenaar!
Met zijn iets wat hese stem moet Meyhem Lauren met momenten precies goed moeite doen om de woorden uit zijn mond te laten komen maar hij rapt met zoveel passie en met zo'n strakke flow dat het best indrukwekkend is. Wat een aangename rapper en ontdekking, ik zie dat hij ook twee projecten heeft met Harry Fraud... die ga ik ook eens op zwieren!

Action Bronson doet het ook prima, Conway en WSG zijn uiteraard geboren om te spitten op een productie van Daringer. Raspberry Crush is mijn eerste aanraking met Hologram en ook hij verrast me in de positieve zin van het woord! Elcamino en Flee Lord doen het zoals altijd wel oké, maar speciaal of echt interessant vind ik ze niet.

Hier ga ik nog lang van genieten en ik ga de rapper ook wat meer in het oog houden!

Dikke 4*