999 - 999 (1978)

Punk
Label: United Artists

1. Me and My Desire (3:50)
  2. Chicane Destination (2:42)
  3. Crazy (3:38)
  4. Your Number Is My Number (2:57)
  5. Hit Me (2:54)
  6. I'm Alive (2:34)
  7. Titanic (My Over) Reaction (3:32)
  8. Pick It Up (2:43)
  9. Emergency (2:51)
  10. No Pity (1:58)
  11. Direct Action Briefing (2:20)
  12. Nobody Knows (3:12)
BrotherJohn
999 kennen we toch vooral als uitgever van de populaire kaart- en bordspelletjes zoals Beverbende, Weerwolven, Boonanza en Catan.

999 was (en is nog steeds) ook een Londense band die bij dit debuut een beetje wedijveren met stadsgenoten Wire, die wel wat puntiger, onheilspellender en artistieker klonken en ook hogere ogen gooiden, terwijl 999 'poppier' klinkt.

Na 17,5 jaar heeft nu eindelijk iemand eens iets geschreven bij een album van 999, dat ook vorig jaar gewoon nog weer een album uitbracht. Gezien de gemiddelden op verschillende websites zou opvolger Separates (ook uit 1978) een nog wat beter album en het hoogtepunt van de band moeten zijn.