Plaid - Feorm Falorx (2022)

Electronic

5. Cwtchr (4:55)
  6. Nightcrawler (3:59)

met Mason Bee

7. Bowl (4:45)
  8. Return to Return (2:24)
  9. Tomason (3:34)
  10. Wide I’s (4:22)
avatar van BrotherJohn
Een nieuwe Plaid is altijd weer iets om naar uit te kijken. Ondanks de afnemende populariteit en belangstelling was laatste album Polymer weer prima, benieuwd wat er nog meer in het vat zit.

avatar van TheBox
Ouderwets lekker en in het verlengde liggende van Spokes,Double Figure en wat mij betreft ook The Digging Remedy.
Om wat toppers te noemen: Return to Return (zalig dat vleugje Zeal) en Perspex en C.A. en Nightcrawler ... 4,5 *

avatar van BrotherJohn
Die volle zachte bas werkt niet op alle tracks even goed en geeft het geheel wel een wat tussen-kunst-en-kitsch geluid, die bas had best wat venijniger gemogen. Composities zijn in orde, de melodieën sprankelen en er zit ritmisch gezien weer een lekker hoekige schwung in het album. Dat is toch waarom ik graag naar Plaid luister. Maar een opzienbarend album is dit geenszins. Nightcrawler springt het meest in het oog.