Tom Petty and The Heartbreakers - Live at the Fillmore 1997 (2022)

Label: Warner

1. Pre-Show [Spoken Interlude] (0:41)
  2. Around and Around (2:25)
  3. Jammin' Me (4:21)
  4. Runnin' Down a Dream (4:52)
  5. Good Evening [Spoken Interlude] (0:43)
  6. Lucille (2:31)
  7. Call Me the Breeze (5:58)
  8. Cabin Down Below (2:52)
  9. The Internet, Whatever That Is [Spoken Interlude] (0:15)
  10. Time Is on My Side (3:05)
  11. Listen to Her Heart (3:18)
  12. Waitin' in School (2:01)
  13. Let's Hear It for Mike [Spoken Interlude] (0:17)
  14. Slaughter on Tenth Avenue (2:26)
  15. Homecoming Queen Intro [Spoken Interlude] (0:12)
  16. The Date I Had with That Ugly Old Homecoming Queen (5:08)
  17. I Won't Back Down (3:42)
  18. You Are My Sunshine (1:45)
  19. Ain't No Sunshine (3:27)
  20. It's Good to Be King (11:51)
  21. Rip It Up (1:47)
  22. You Don't Know How It Feels (6:39)
  23. I'd Like to Love You Baby (4:14)
  24. Diddy Wah Diddy (3:00)
  25. We Got a Long Way to Go [Spoken Interlude] (0:31)
  26. Guitar Boogie Shuffle (2:54)
  27. I Want You Back Again (3:05)
  28. On the Street Intro [Spoken Interlude] (0:14)
  29. On the Street (2:20)
  30. California (2:47)
  31. Let's Hear It for Scott and Howie [Spoken Interlude] (0:31)
  32. Little Maggie (2:37)
  33. Walls (3:27)
  34. Hip Hugger (2:56)
  35. Friend of the Devil (5:51)
  36. Did Someone Say Heartbreakers Beach Party? (Spoken Interlude (0:37)
  37. Heartbreakers Beach Party (3:46)
  38. Angel Dream (2:58)
  39. The Wild One, Forever (3:11)
  40. Even the Losers (3:14)
  41. American Girl (2:31)
  42. You Really Got Me (2:33)
  43. Goldfinger (4:13)
  44. Mr. Roger McGuinn [Spoken Interlude] (0:31)
  45. It Won't Be Wrong (1:57)
  46. You Ain't Going Nowhere (3:14)
  47. Drug Store Truck Drivin' Man (2:43)
  48. Eight Miles High (5:25)
  49. Crazy Mama (4:34)
  50. Everyone Loves Benmont [Spoken Interlude] (0:12)
  51. Green Onions (4:28)
  52. High Heel Sneakers (3:27)
  53. John Lee Hooker, Ladies and Gentlemen [Spoken Interlude] (0:19)
  54. Find My Baby (Locked Up in Love Again) (4:08)
  55. Serves You Right to Suffer (4:10)
  56. Boogie Chillen (7:49)
  57. I Got a Woman (2:52)
  58. Sorry, I've Just Broken My Amplifier [Spoken Interlude] (0:56)
  59. Knockin' on Heaven's Door (5:04)
  60. Honey Bee (5:08)
  61. County Farm (7:47)
  62. You Wreck Me (4:12)
  63. Shakin' All Over (2:44)
  64. Free Fallin' (4:58)
  65. Mary Jane's Last Dance (10:25)
  66. Bye Bye Johnny (3:48)
  67. (I Can't Get No) Satisfaction (2:56)
  68. It's All Over Now (4:23)
  69. Louie Louie (3:52)
  70. Gloria (10:09)
  71. Alright for Now (2:22)
  72. Goodnight [Spoken Interlude] (1:16)
avatar van BenZet
De vier cd editie besteld. Heel benieuwd naar deze. Tom Petty live; erg goed!

De 3lp versie staat in bestelling. Daar kijk ik zeer naar uit. Petty een groot artiest met indrukwekkend oeuvre plus live altijd meer dan zeer goed. Kijk ik dan ook naar uit. Zeer zelfs. De uitgebreide 6 lp box ging me net wat te ver, de pecunia nietwaar, het moet wel leuk blijven. Edoch de setlist van de 3lp meer dan fraai. Met een little luck morgen hier, tenzij de post daar anders over moge denken, schijnt nogal druk te zijn. Ik wacht af. Geduldig. In alle redelijkheid en eerlijkheid kan Petty bij mij werkelijk niks fout doen, liefhebber vanaf het prille begin dan ook.

avatar van iggy
Er staan wel erg veel covers op.

avatar van nlkink
The Live Anthology uit 2009 bevat ook een behoorlijk aantal covers. De box set versie helemaal. En ik heb ook nog ergens een Soundstage DVD liggen waar een aantal covers staan, o.a. een hele fijne versie van The Animals' I'm Crying . Voor mij persoonlijk is dat geen reden om zo'n set links te laten liggen. Petty blijft trouw aan de originelen, maar het plezier spat er van af.

avatar van BenZet
Die covers mocht het publiek toendertijd opgeven. Ze speelden een x aantal avonden met telkens een andere setlist. Vandaar de covers

nlkink schreef:

Voor mij is het ook geen reden om deze plaat links te laten liggen. En die covers zullen ongetwijfeld ook weer smaakvol gebracht worden. Maar uiteindelijk hoor ik zijn eigen nummers een stuk liever dan die covers. En al helemaal als je oa met nummers komt aanzetten als Lucille ,Louie Louie of Gloria. Nummers waar ik bij voorbaat al niks mee heb.

Al enkele jaren een van de volledige shows (FM Broadcast) in huis, en nu heel benieuwd maar de samenstelling uit 6 avonden op 4 CD's.
Wordt morgen bezorgd !

Gelukkig nog meer Tom Petty fans hier. Het is al weer een tijd dat hij zo snel en onverwachts is overleden. Ik geniet dan ook van deze nieuwe uitgave. Enige gemis is dat er geen dvd van is.

Heb als grote Tom Petty fan getwijfeld of ik deze mede door de toch wel hoge prijs moest aanschaffen en heb besloten het niet te doen. Ik heb ondertussen een behoorlijk aantal hele goede bootlegs van de man waaronder de 3cd The Fillmore 1997 op Crystal Cat Records die overgezet is van een originele 3cd Radioshow van Westwood One van de avond met B.B.King. Ik heb die 3cd echt eindeloos gedraaid en op de 4cd box gaat het dan toch voornamelijk over covers die ik dan mis en daar heb ik het geld niet voor over en wie weet wordt die nog een keer goedkoper.Voor de mensen die de bootleg niet hebben is het wel een must have want Tom Petty live is altijd goed!

avatar van BenZet
Gisteren de Sint langsgekomen. Dan kunnen de kinderen zondag met de cadeaus spelen zullen we maar zeggen. Toevalliger wijs kan ik deze dan lekker beluisteren. Vanmiddag maar aan beginnen, ben heel benieuwd!

Heerlijk live optreden. Topmuziekanten die er echt zin in hebben, dat hoor je. Kan als achtergrondje maar zeker ook goed genoeg om gewoon lekker naar te luisteren.

We leven in een toffe tijd; ik kom deze release tegen op deze site, start een stream in topkwaliteit en 5 minuten later is het genieten geblazen

avatar van BenZet
Erg goed , voor mij is de twee cd versie voldoende. De vier is goed maar niet per se noodzakelijk.

Het nadeel van deze toffe tijd vind ik zelf dat je veel minder geduld hebt met een album een kans te geven. Door de overdaad en het snelle verkrijgen, niet meer die 40 piek voor een cd neerleggen maakt bij mij dat ik best veel snel afschrijf.

BenZet schreef:

Dat is zeker een nadeel. Heb ik ook. Probeer me zelf echt te dwingen om het bij 1 plaat per zoveel dagen te houden. Lukt maar matig Ik vermoed dat minder toegankelijke muziek het daarom wat aan het afleggen is tegen het makkelijkere werk.

avatar van Bongo Fury
Ben ik nu de enige die niet lyrisch is? ik heb deze blind besteld, maar had toch beter eerst wat beter gekeken…..
Deze steekt toch wel erg bleek af tegen de onvolprezen “Live Anthology”.
Het is allemaal prima gespeeld, en ik wist al dat Petty regelmatig covers in zijn setlist opneemt, maar ik heb hier toch het gevoel dat ik naar een (weliswaar goede) coverband aan het luisteren ben, die op een lokaal dorpsfeest optreedt….
De statistieken:
De 4-cd bevat 72 tracks.
14 hiervan zijn “spoken interludes”
Er blijven dus 58 nummers over.
Hiervan zijn maar liefst 37 covers!
En dus slechts 21 TP originals….
Van deze covers dubbelen er 11 met “Live Anthology” en van de originals dubbelen er 7.
(ter vergelijking: “Live Anthology” heeft 62 tracks, waarvan 1 “spoken interlude”. Van de 61 nummers zijn 17 covers)

avatar van nlkink
Dank, Bongo Fury, voor deze puntige analyse van de gegevens. In mijn woonplaats ligt de 4 CD uitgave voor € 79,99 in de rekken maar dat heb ik er, met het oog met de overlap met Live Anthology, niet voor over. Maar eens afwachten voor hoeveel de set over een half jaar te koop is.

avatar van vanwijk
Ik begrijp Bongo Fury wel.
Voor mij persoonlijk is het vierluik vanaf Angel Dream tot en met American Girl het hoogtepunt. Voorlopig houd ik het bij Live Anthology.

avatar van iggy
Tom Petty and The Heartbreakers zijn/waren een uitstekende band. En Petty een uitstekende zanger. Puur als songwriter vind ik hem iets wat wisselvallig. Live heb ik de band slechts eenmaal kunnen aanschouwen, ergens in 1982.
En ook op deze plaat staat de band uitstekend te spelen. Maar 37 covers gaat veel en veel te ver. Waarvan ik er ook nog eens 18 volkomen overbodig vind. 18 nummers waar ik geen barst aan vind. Van de overige 19 nummers vind ik er 5 echt geslaagd. De rest is best aardig, maar ook niet meer dan dat. Uiteindelijk zit ik dus veel te vaak te skippen. En ben maar wat blij als ik een origineel Petty nummer tegenkom. Die ik dus wel zeer te pruimen vind.

Deze plaat zal ik dan ook niet vaak uit mijn streaming kast halen. Dan draai ik vele malen liever The Live Anthology (2009).

avatar van Metal-D78
Wat Iggy zegt. Al vind ik dat Petty wel degelijk een uitstekend songwriter was. Al die covers heb ik dan ook nooit begrepen.