Sword - III (2022)

Canada
Label: Massacre

1. Bad Blood (5:35)
  2. (I Am) in Kommand (4:07)
  3. Dirty Pig (5:28)
  4. Surfacing (1:30)
  5. Unleashing Hell (3:56)
  6. Spread the Pain (4:59)
  7. Took My Chances (5:06)
  8. Not Me, No Way (3:56)
avatar van gigage
Revival bands, ze komen en gaan. Kids de deur uit en papa jaagt zijn droom nog maar eens na. Ik vind het allemaal prima.
34 jaar na album nummer 2 komt de band in de originele bezetting (!) dan nu III. In de jaren 80 toen alles nog spannend en nieuw was kon Sword niet echt potten breken. Prima albums verder maar nu noemen we het old- school heavy metal. Echter de scherpe gitaren van weleer zijn kwijt en ingeruild voor een wat zwaarder geluid. De riff in Dirty Pig heeft gelukkig nog wel die old school vibe dus ze zijn het niet verleerd en dus voor de liefhebber van het oude werk is er genoeg reden om de hakkende gitaren nog eens uit te proberen. vanaf vrijdag a.s.