Seraina Telli - Simple Talk (2022)

Zwitserland
Label: Metalville

1. Modern Warrior (3:05)
  2. I’m Not Sorry (3:26)
  3. Take Care (3:59)
  4. I Dare To (3:27)
  5. Remedy (3:51)
  6. Soldier of Fortune (4:15)
  7. G.E.B. (3:18)
  8. Dreamer (3:18)
  9. Not One of Your Kind (3:15)
  10. Fever (2:36)
  11. Remember You (4:21)
  12. Medusa (2:43)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Ben je niet vies van goede rockmuziek? Rockmuziek die net even wat gemener en steviger klinkt dan normaal, maar toch bij ieder nummer je bij de strot grijpt? Dan zou Simple Talk van de Zwitserse zangeres Seraina Telli (ex-Burning Witches, Dead Venus) één van die redenen moeten zijn, om dit debuut solo-album van haar aan te schaffen.
Maar eigenlijk is er maar één reden om het in ieder geval te doen en dat is vanwege haar ongelooflijk waanzinnig goede zangpartijen. Want, Seraina Telli is simpelweg één van de allerbeste zangeressen die ik ooit heb gehoord. Deze kleurrijke dame zingt namelijk met zoveel kracht, passie, emotie, bezwering en venijn, dat het werkelijk waar helemaal nergens meer over gaat! Dat wist ik al vanwege haar werk bij Burning Witches, echter trekt ze hier toch echt alles uit de kast. Alle nummers worden zo gedreven en krachtig gezongen; het is werkelijk waar vuurwerk wat er op vocaal gebied gebeurt op Simple Talk. En dat allemaal verpakt in aanstekelijke, pittige nummers die stuk voor stuk geen seconde vervelen.
Haar gouden stem is domweg de kracht van dit album. De songs zelf zijn een steunpilaar om haar vocalen volledig tot haar recht te laten komen op een voor de rest ook gewoon nog een degelijk rock-album.

Ik ben sinds Burning Witches fan van deze dame, puur en alleen vanwege haar stem. Mevrouw Telli blaast met gemak praktisch iedereen omver en dat is een prestatie op zich.

Dus als er één rock-album is waar je voor wilt gaan dit jaar, laat dan dit album zeker niet aan je voorbij gaan en ga zonder blikken of blozen voor Seraina Telli's Simple Talk. Je zult er geen spijt van krijgen en bovenal spontaan fan worden van deze fantastische vocaliste. Petje af!!