Entheogenic - Spontaneous Illumination (2003)

Frankrijk
Dance
Label: C.O.R.N.

1. Ground Luminosity (11:42)
  2. Habitual Overtones (8:55)
  3. Pagan Dream Machine (9:46)
  4. Mindless (9:42)
  5. Invisible Landscapes (9:36)
  6. Twilight Eyes (12:32)
  7. Spaced (9:47)
Ozric Spacefolk
Psybient noemen ze dit.

Het is (in mijn oren) een combi tussen dance, ambient, new-age en wereldmuziek.
Erg gaaf gedaan, nergens over-the-top en lekker chill.

Ozric Spacefolk
Volle pond voor deze waanzinnige spaceplaat.

Heerlijk new-age, ambient, space/psychedelica met wereldinvloeden (indiaas?).

Als mensen nog tips hebben, voor meer van dit soort muziek...

avatar van Mssr Renard
Uit hun (toen nog een duo) beginperiode toch wel de beste plaat. De drumbeats gecombineerd met lagen percussie en synths/sequencers en chants werkt erg aanstekelijk en het is niet voor niets dat deze plaat erg hoog in de Chill Charts stond toentertijd. In 2019 hoor je eigenlijk niemand meer over Chill of Psychill (en aanverwante stijlen), maar er was dus ooit wel markt voor.

Inmiddels is Entheogenic alleen nog maar Piers Oak-Rind en hij timmert nog steeds aardig aan de weg, maar echt bekend is hij niet, al gun je zo een band natuurlijk meer.

Deze plaat is in elk geval een klassieker.