Lady Besery's Garden - Perceptions (1996)

Duitsland
Label: Accession

1. A Gaping Tear (6:37)
  2. Natural (6:25)
  3. Play Pervert (4:56)
  4. Arlene (5:03)
  5. Placebo (4:56)
  6. Loves Labour Lost (6:40)
  7. Weltengebäude (5:05)
  8. Outro (Its All for Real) (4:03)
perfume
Dit is het debuut van een band die in mijn top 10 genoteerd staat! Een beschrijving kan niet uitblijven. En omdat niemand anders dit doet doe ik het maar!

In vergelijking met veel bands in dit genre is dit album net als zijn opvolger meer dan de moeite van het luisteren waard. Het is jammer dat zo weinig mensen deze band kennen. Ook in de gothic scene zijn er weinig liefhebbers! Misschien omdat ze te snel zijn gestopt destijds? Neemt niet weg dat deze "voormalige" band de grenzen van een enkel genre verreweg overschrijdt. De muziek zou het nu helemaal niet zo slecht doen! Valt in de categorie van Editors en Dragons. Zonde dat de zanger zo mensenschuw was! Een van die weinige bands uit de 90's die echt trouw is gebleven aan het "wave" geluid van de vroege jaren 80! Mooi album en wat mij betreft een combinatie van Wave en Gothic.

DjFrankie

Deze vind ik iets minder dan de opvolger maar zeker ook het beluisteren waard.