Threnody - As the Heavens Fall (1993)

Label: Massacre

1. Cries (4:11)
  2. Regrets (4:30)
  3. Dark Ages (4:26)
  4. Ode to the Lamented (8:34)
  5. As the Heavens Fall (4:56)
  6. Come for Me (4:47)
  7. Despair (4:04)
  8. The Elder (4:07)
  9. Supersession of Breath (3:03)
  10. In Memoriam (6:24)
  11. Profanation [Demo] * (7:51)
  12. Judgements Day [Demo] * (8:57)
  13. Dark Ages [Demo] * (4:26)
  14. In Memoriam [Demo] * (6:12)
avatar van LZA
LZA
Debuutalbum van Threnody. Aardige death metal met wat progressieve elementen. Mee in aanraking gekomen doordat het Schiedammers zijn, waar ik mijn hele jeugd versleten heb. Ging met een paar maten heel wat van hun optredens in Schiedam en Vlaardingen af. Was een toptijd.

Het klassieke gitaarstuk "Supersession of Breath" (naar een gedicht van ene W.B. Yeats) is nog steeds een van mijn meest begeerde naspeelnummers, maar aangezien ik er nergens tabs van heb kunnen vinden en de tuning zodanig "gedropped" is, zal het wel bij luisteren moeten blijven. Niet bepaald een straf te noemen.

Nostalgie, 4*