Klaus Schulze - The Essential 72-93 (1994)

Duitsland
Electronic
Label: Virgin

1. Irrlicht, I. Satz: Ebene (5:22)
  2. Totem (6:28)
  3. Wahnfried 1883 (10:55)
  4. Floating (11:34)
  5. Stardancer II (14:15)
  6. Ludwig II von Bayern (10:05)
  7. Death of an Analogue (12:15)
  8. Weird Caravan (5:09)
  9. Freeze (6:43)
  10. Miditerranean Pads (14:20)
  11. Dresden Five (8:37)
  12. Brave Old Sequence (11:03)
  13. Silence and Sequence (11:59)
  14. The Dome Event [Live] (12:44)
Een album wat volgens mij enkel in Frankrijk (virgin France) is uitgegeven. Klaus Schulze moest er zelf niet veel van hebben. Hij moets zo wie zo niet veel van compilaties hebben. En dit is een compilatie van 21 jaar muziek van Klaus Schulze, en in die jaren heeft Klaus Schulze 27 albums uitgegeven. gaat er dus maar aan staan om daar iets van te maken. Het is zeker geen best of geworden, ook van wat obscure albums zoals Irrlicht is een nummer gekozen. Verder wel één van Timewind en Moondown, dat waren succes platen. Op zich een prima manier om Klaus Schulze te leren kennen en ook wel een bepaalde ontwikkeling te horen. Het bijgeleverde boekje staat vol informatie die zeker niet verkeerd is. Al met al een mooi dubbel album !