The Beatles - Live at the BBC (1994)

Label: Apple

1. Beatle Greetings (0:14)
  2. From Us to You (0:27)
  3. Riding on a Bus (0:54)
  4. I Got a Woman (2:48)
  5. Too Much Monkey Business (2:06)
  6. Keep Your Hands Off My Baby (2:30)
  7. I'll Be on My Way (1:58)
  8. Young Blood (1:57)
  9. A Shot of Rhythm and Blues (2:15)
  10. Sure to Fall (2:07)
  11. Some Other Guy (2:11)
  12. Thank You Girl (2:01)
  13. Sha La La La! (0:28)
  14. Baby It's You (2:44)
  15. That's All Right (Mama) (2:54)
  16. Carol (2:35)
  17. Soldier of Love (2:00)
  18. A Little Rhyme (0:26)
  19. Clarabella (2:39)
  20. I'm Gonna Sit Right Down and Cry (2:01)
  21. Crying, Waiting, Hoping (2:09)
  22. Dear Wack! (0:42)
  23. You Really Got a Hold on Me (2:37)
  24. To Know Her Is to Love Her (2:49)
  25. A Taste of Honey (1:58)
  26. Long Tall Sally (1:53)
  27. I Saw Here Standing There (2:55)
  28. The Honeymoon Song (1:39)
  29. Johnny B Goode (2:51)
  30. Memphis, Tennessee (2:12)
  31. Lucille (1:49)
  32. Can't Buy Me Love (2:10)
  33. From Fluff to You (0:28)
  34. Till There Was You (2:16)
  35. Crinsk Dee Night (1:04)
  36. A Hard Day's Night (2:24)
  37. Have a Banana! (0:22)
  38. I Wanna Be Your Man (2:09)
  39. Just a Rumour (0:20)
  40. Roll over Beethoven (2:16)
  41. All My Loving (2:04)
  42. Things We Said Today (2:18)
  43. She's a Woman (3:15)
  44. Sweet Little Sixteen (2:21)
  45. 1822! (0:10)
  46. Lonesome Tears in My Eyes (2:36)
  47. Nothin' Shakin' (2:59)
  48. The Hippy Hippy Shake (1:49)
  49. Glad All Over (1:52)
  50. I Just Don't Understand (2:47)
  51. So How Come (No One Loves Me) (1:54)
  52. I Feel Fine (2:13)
  53. I'm a Loser (2:32)
  54. Everybody's Trying to Be My Baby (2:21)
  55. Rock and Roll Music (2:01)
  56. Ticket to Ride (2:56)
  57. Dizzy Miss Lizzie (2:42)
  58. Kansas City / Hey! Hey! Hey! Hey! (2:37)
  59. Set Fire to That Lot! (0:28)
  60. Matchbox (1:57)
  61. I Forgot to Remember to Forget (2:09)
  62. Love These Goon Shows! (0:27)
  63. I Got to Find My Baby (1:55)
  64. Ooh! My Soul (1:36)
  65. Ooh! My Arms (0:35)
  66. Don't Ever Change (2:03)
  67. Slow Down (2:36)
  68. Honey Don't (2:11)
  69. Love Me Do (2:28)
Dustyfan
Is dit nou het album waarvoor de opnamestudio werd omgebouwd naar de oude stijl van de jaren '60, dat zelfs de oude verwarmingsbuizen werden teruggeplaatst.... Of ging dat verhaal over een ander Beatle-album?

avatar van loveis
Nee, Dustyfan voor dit album werd niet de studio in ere hersteld. Dit gebeurde wel voor de Anthology cds. Live in de BBC is echt zo'n album om met je koprelefoon naar te luisteren(niet voor de geluids kwaliteit=mono) maar om dat gevoel van begin jaren zestig te krijgen.

avatar van Janz
loveis schreef:

Ook zonder koptelefoon is dit een bijzonder leuke zaterdagochtendplaat. Ga 'm morgen maar weer eens opzetten.

Dr.Zepper
De fans hebben er destijds lang voor moeten wachten, maar eindelijk werden de BBC radio optredens officieel uitgebracht. Nu beschik ikzelf over een onmetelijke hoeveelheid bootlegs, en ik vind niet dat Geoge Martin altijd de beste versie heeft gekozen. Vandaar 4 sterren, hadden er wel degelijk 5 kunnen zijn.

EVANSHEWSON
Ik ben heel mijn (Méér dan complete) Beatlescollectie aan het rippen op de pc, en het valt me op, dat dit een plaatje is waar ontzettend veel sfeer van uitgaat, het wij-tegen-de-wereld-gevoel van de prille Fab Four in de BBc Studio's, leuk zijn de stukjes interview, afgewisseld met livegespeelde songs, vaak nog covers, héél leuk en onderhoudend plaatje;
Ik had hiervan al een bootleg, maar dit is echt heel goed uitgegeven, prachtig inlayboekje, formidabel.

****1/2

avatar van LucM
Dit vind ik een geslaagd live-document van the Beatles, al is de geluidskwaliteit niet altijd goed.
Het klinkt allemaal wel fris en het spelplezier straalt duidelijk door. Zowel hun eigen songs als covers konden ze op gepaste wijze brengen en de commentaren van John Lennon tussendoor zijn erg gevat en grappig (sometimes, I play the fool).

avatar van Poles Apart
Dit is vooral geschikt voor de mensen die de reguliere studio albums van de band zo ondertussen wel kunnen dromen en 'iets verfrissends' nodig hebben.

Zeer plezant allemaal, en misschien wel het Beatles album dat ik tegenwoordig het vaakst beluister. Good fun!

Father McKenzie
ERG leuk is deze plaat; Ontzettend veel Beatles-humor in de interviews, die je dus zelden ernstig moest nemen, veel energiek gebrachte live-versies in de BBC studio's.
De gevatheid op vaak domme vrage van de BBC journalist is gewoon soms hilarisch.
Ik vind dit vooral een plaat die niets dan gezelligheid uitstraalt, een must voor elke ware Beatles-fan!

avatar van Elvis Hitchcock
Klinkt als Rock And Roll en Beatle-muziek tegelijk. Een aanrader dus voor iedere muziekliefhebber.

avatar van Deren Bliksem
Voor een Beatles-fans een must, voor een Beatles-liefhebber, als ik ben, niet echt. Wel mooi boekje inderdaad en bij tijd en wijle leuke sessies.

Bij tijd en wijle krijg ik toch een beetje het idee dat ik naar een bruiloftbandje zit te luisteren. De Beatles-nummers Can't Buy Me Love en Love Me Do zijn mijn favorieten.