Westside Gunn - 10 (2022)

Label: Griselda

1. Intro (3:27)

met Bro A.A. Rashid

2. FlyGod Jr. (3:22)

met DJ Drama en Doe Boy

3. Super Kick Party (2:39)
  4. Shootouts in Soho (3:29)

met A$AP Rocky en Stove God Cooks

8. Science Class (4:54)

met Busta Rhymes, Ghostface Killah, Raekwon en Stove God Cooks

9. God Is Love (5:21)

met Estee Nack, Keisha Plum en Stove God Cooks

10. Switches on Everything (3:30)

met Run the Jewels en Stove God Cooks

11. Mac Don't Stop (2:33)
  12. Red Death (10:22)

met Armani Caesar, Benny the Butcher, Conway the Machine, Jay Worthy, Robby Takac, Rome Streetz en Stove God Cooks

avatar van Yestsida
Eigenlijk was ik niet van plan om dit laatste deel van de Hitler Wears Hermes-serie niet te checken aangezien het wederom geklasseerd is als mixtape... maar kijk naar die lijst van gastartiesten!

avatar van Kos
Kos
Science ziet er wel appetijtelijk uit ja haha

avatar van MAS
MAS
Is ook een heerlijk nummer.

avatar van Frank West
Red Death is geweldig.

avatar van MAS
MAS
Weet iemand trouwens waarom WSG 'Hitler Wears Hermes' uit de titel heeft gehaald?

Volgens mij had dit te maken met Kanye en zijn dwaze antisemitische uitspraken. Dat was dacht ik de reden dat hij nu deze titel gebruikt. Lekker plaatje trouwens

avatar van Mausie
De tracks met de meest indrukwekkende gastartiesten stellen niet teleur ik heb het dan over Peppas, Science Class en Switches on Everything

avatar van Yestsida
Het ligt wat in het verlengde van zijn vorige projecten.

Westside Gunn is (veel) kalmer dan wat we van hem gewoon zijn en is gelukkig niet meer zo in de overdrijf met zijn adlibs. Daringer speelt nog maar amper mee, op deze mixtape komt hij zelfs niet aan de bal en moet hij wederom plaatsmaken voor producers als Conductor Williams en Denny Laflare. Ook hier vind ik het productioneel wel oké maar uitblinken vind ik het amper doen. Het Trap-nummertje Flygod, Jr. is nog het enige dat er echt uitspringt maar dat heeft enkel te maken met het feit dat het sonisch totaal anders aanvoelt als de rest.

De kracht van Westside Gunn blijkt nogmaals het samenstellen van topartiesten. A$AP Rocky, Black Star en Run the Jewels had ik niet meteen verwacht in collaboratie met deze gastheer maar allen doen het prima! Verder vind ik Science Class met Busta, Ghostface, Rae en Stove God Cooks ook heerlijk. Die laatstgenoemde komt trouwens ook weer 6x voorbij, iets waar ik totaal niet rouwig om ben hoor!
De Griselda-posse cut Red Death is tof maar we hebben al betere groepsnummers gehad van deze crew.

Hitler Wears Hermes 10 wordt vooral gedragen door de gastartiesten, maar dat hoort zo toch wel bij een project van WSG. Als executive producer zit hij op zijn plaats.