Technotronic - Pump Up the Jam (1989)

Belgiƫ
Dance
Label: BCM

1. Pump Up the Jam (5:24)

met Ya Kid K

2. Get Up (Before the Night Is Over) (5:40)

met Ya Kid K

3. Tough (4:28)
  4. Take It Slow (5:08)
  5. Come On (3:13)
  6. This Beat Is Technotronic (5:30)

met MC Eric

7. Move This (5:24)
  8. Come Back (4:56)
  9. Rockin' over the Beat (5:51)
  10. Raw (4:50)
  11. Wave (4:20)
  12. String (2:56)
avatar van musicfriek
Tsja.... dit is voor mij nou puur jeugdsentiment... Als ik het nu hoor, doet het me niet veel meer. Het is 13 in een dozijn dance. Maar toch zit ik stiekem mee te swingen met nummers als Rockin' over the beat en Get up...

avatar van T.O.
Ik mis Felly, Ya Kid K en MC Eric als gastartiesten

Felly? Zij heeft geen enkele noot op dit album gezongen!!

avatar van T.O.
Oh nee, daar kan ik me nog wel iets van herinneren inderdaad

avatar van Saldek
Puur sentiment. Dit werd toen zo'n beetje de eerste 'house' genoemd in de tenten waar ik toen kwam, al heeft het werkelijk niets met house te doen zoals we t nu kennen. Maar wel was Technotronic toen beslist aanleiding om helemaal los te gaan op de dansvloer.
Verder leuk album en uiteraard erg gedateerd. 3*

avatar van FunkStar
Geweldig, wat een jeugdsentiment!!

avatar van Hardcoremaster
Was altijd vet om bij de plaatselijke Bibliotheek met vrienden (allemaal tussen de 9 en 12 jaar destijds) cassette's of zo nu en dan een cd te huren en van de rest van je zakgeld een pakje lege bandjes te kopen en thuis de beste nummers ervan erop te proppen...dit is zo'n zeldzame cd die in het geheel op zo'n tape belande...Goede oude tijd!!

avatar van Sjaan
Heb hem nog ergens liggen geloof ik.......Ik kreeg hem pas in 94 dus toen was hij al passee...vond het wel grappig maar meer ook niet.....

avatar van pureshores
ben nu weer eens naar deze aan het luisteren en het verveelt geen moment .
De produkties zijn eigenlijk constant hetzelfde: synth dreun, trillende hi hat en de ploffende beat en dat steeds rond de 5 minuten maar toch heeft het iets charmerends en klinkt het lang niet zo plat als de meuk van bijv. een Afrojack remix.
En Pump up the jam is in al zijn commercie toch een dance classic die velen kennen, of ze hem leuk vinden of niet. Het nummer Raw klinkt ook heel aardig, net zoals de vele singles.

1,5
Het eerste cassettebandje dat ik ooit kocht? Of het tweede, na Bad, van Michael Jackson.
Een paar hits en verder veel vulling.

avatar van FunkStarr
Dit waren gewoon de absolute voorlopers en trendsetters van de house. Enorm knap dat zij in 88 al een sound hadden die begin jaren 90 zeer populair zou worden. Niemand anders had destijds deze sound. Lekker cdtje met geen enkele track die echt verveelt. Het nummer Come On is gebruikt bij Kooten en De Bie "alleenstaande vandaal".

avatar van RogerV
Voor die tijd natuurlijk uiterst vernieuwend. Technotronic was eigenlijk een soort in New Beat gedrenkte hiphouse. Een stuk steviger en donkerder dan het Amerikaanse spul.

Helaas moest Jo Bogaert dit album in een paar weken in elkaar flansen. En dat is duidelijk te horen op veel tracks. Hij heeft wel wat goede ideeen. Maar veel wordt meerdere malen herhaald of is gewoon zwak uitgewerkt. Als er meer tijd was geweest had er veel meer in gezeten. Daarmee weet veel van dit de tand des tijds niet te overleven. Pump Up The Jam en Get Up zijn nog altijd wel ijzersterk.