Civic - Taken by Force (2023)

Australiƫ
Label: ATO

1. Dawn (0:34)
  2. End of the Line (2:58)
  3. Taken by Force (2:45)
  4. Fly Song (2:12)
  5. Trick of the Light (5:13)
  6. Born in the Heat (2:55)
  7. Neighbourhood Sadist (2:25)
  8. Time Girl (2:35)
  9. Wars or Hands of Time (2:44)
  10. Blood Rushes (3:33)
  11. Dusk (3:45)
Ze brachten mijn favoriete plaat uit van 2021 en toen vond ik deze Australische band de kruising tussen The Saints en Hüsker Dü, in het grote boek van mijn muzikale helden niet de minsten.
En ze treden op in de Trix in Antwerpen: vandaag aangekondigd.
Dus ik kijk met veel spanning uit naar hun nieuwste worp.

avatar van JVT
JVT
En die is goed!

avatar van Mr. B
Echt een lekker plaatje, ik hou altijd wel van dit soort bandjes. Gas erop, beetje "rammelpunk" maar dan goed geproduceerd Af en toe wat gas terug met Trick Of The Light, top!

Alleen dat laatste nummer snap ik echt niet, Dawn is dan een intro van een halve minuut, waarom moeten we dan bij Dusk bijna 4 minuten naar de golven van de zee luisteren, had van mij zo 3 minuten af gemogen dan was er nog wat plek voor goede song, maarja...

avatar van koosknook
Meesterlijk. The Saints are back again!