Steve Vai - Vai / Gash (2023)

Label: Favored Nations

1. In the Wind (3:49)
  2. Busted (3:05)
  3. Let's Jam (4:19)
  4. Woman Fever (2:26)
  5. She Saved My Life Tonight (3:39)
  6. Danger Zone (3:53)
  7. New Generation (3:33)
  8. Flowers of Fire (4:44)
avatar van gigage
Gash was een biker die ook verdomd goed kon zingen. Samen met vriend Vai is dit rechtoe rechtaan rockalbum opgenomen circa 30 jaar geleden. Na een dodelijk moterongeluk van Gash is het op de plank blijven liggen en nu is het alsnog verschenen. Dus trek de dansschoenen maar aan en rock n roll maar mee op deze vlotte en simpele biker songs.

avatar van ZAP!
De solo's zijn wel ingewikkeld, toch?

avatar van Von Helsing
Een kort maar lekker album van Steve Vai en zijn biker vriend Johnny ‘Gash’ Sombrotto. Dit album is opgenomen rond dezelfde tijd als Sex & Religion maar op de plank blijven liggen nadat Gash verongelukte.

Nummers hebben wel wat weg van David Lee Roth, Vai, KISS (catchy nummers) en Alcatrazz.

Mooi tribute album 30 jaar na het overlijden.

avatar van vielip
Ik hoorde gisteren een nummer van dit album (bleek na checken) en ik was compleet verbaasd dat ik de naam Vai zag! Dit soort muziek verwacht ik eerlijk gezegd niet bij die naam. Zit het album nu te luisteren en moet zeggen dat het verrekte lekker klinkt. Goeie zanger ook. Helaas is de beste man dus verongelukt zo lees ik hierboven.