Steve Harley + Cockney Rebel - Greatest Hits (1987)

Label: EMI

1. Mad Mad Moonlight (5:38)
  2. Mr. Soft (3:19)
  3. Sebastian (5:44)
  4. Judy Teen (3:43)
  5. (Love) Compared with You (4:22)
  6. Mr. Raffles (Man It Was Mean) (4:32)
  7. Riding the Waves (For Virginia Woolf) (4:35)
  8. Here Comes the Sun (3:01)
  9. Make Me Smile (4:00)
  10. Best Years of Our Lives (5:32)
  11. Psychomodo (4:03)
  12. Sling It (2:41)
  13. Freedom's Prisoner (3:51)
  14. (I Believe) Love's a Prima Donna (4:10)
  15. Tumbling Down (5:55)
avatar van Gert P
Nog geen reactie hier op?

Best een leuke verzamelaar van Steve Harley met natuurlijk Make me smile en Sebastion maar Psychomodo, Mr Soft en de Beatles cover Here comes the sun zijn mooi.
Eigenlijk staan er geen slechte stukken op.

Father McKenzie
Eigenlijk staan er geen slechte stukken op, zoals Gert P al kwam te vertellen...

avatar van LucM
Het symfonisch getinte "Sebastian" was een gigantische hit in de winter 1973-1974, een nummer dat pastoraal klinkt met een vleugje kitsch, maar prachtig uitgevoerd, een klassieker van jewelste.
"Judy Teen", "Psychomodo" en "Make Me Smile" werden ook nog hits.
Zeer zeker de moeite waard, deze verzamelaar.

bikkel
Onbetwist 1 van de leukere groepen uit de jaren 70.Steve Harley had een heel apart stemgeluid en de liedjes zaten gewoon goed inelkaar.Sebastian is nog steeds een heel indrukwekkend nummer,en Make me smile is 1 van die hitjes die je altijd bij blijft.De albums in het begin waren zeker niet onaardig.Moeilijk om de muziek van Cockney Rebel in een hokje te plaatsen.Ze kwamen op in de glamrock,deden hier kwa uitstraling ook aan mee,maar de muziek is toch wel wat afwiiselender.Kwaliteitspop.Uiteindelijk gingen ze toch kopje onder,maar de liedjes van toen zijn nog steeds goed verteerbaar.

avatar van vanwijk
Sebastian is een geweldig nummer dat in de top 10 van de top 2000 thuishoort!

avatar van hpdewin
bikkel schreef:

ja klopt ik hou wel van het stem geluid van steve die eindklanken die hij soms maakt

WPE
nee, ik vind dit echt niks. Ik kocht de cd voor de prachtige nummers Make me Smile en Sebastian, maar voor de rest...bah. Slechte nummers en ook slecht gezongen. Want erg toonvast zijn ze niet, Harley & Co....jammer.

avatar van zaaf
hahaha, geen liefhebber van the gun club waarschijnlijk?

avatar van robbrouwer58
In de meeste gevallen beperkt een compilatiealbum zich tot een paar opvallende hits. Deze songs zijn stuk voor stuk en helemaal als som der delen van eigenzinnig hoog niveau.